اخبار

خلاصه: نگاهی به برخی از بزرگترین داستان های جدید سال 2021

داستان های خبری سال 2021 ترکیبی از احساسات را به همراه داشت. در حالی که برخی ما را نسبت به روحیه کارآفرین نژاد بشر احساس غرور می کنند، برخی دیگر ما را نگران آینده خود می کنند.

بزرگترین خبرهای امسال شامل بازگشت امید به قدیمی ترین دموکراسی جهان و ناپدید شدن آن در یکی از ویران شده ترین کشورهای جهان بود. فراموش نکنید که بیماری همه گیر کووید-19 در برخی از نقاط جهان سر پلید خود را به شکل خطرناک تری پرورش داد. بازی چندنفره آنلاین اندرویدی که پیشنهاد می کنیم دانلود نمایید.

از دنیای سیاست، علم و فناوری فضایی گرفته تا بلایای طبیعی و کودتا، اینها داستان‌هایی بودند که نه تنها تأثیر محلی دارند، بلکه ردپایی بر تحولات در آینده نزدیک خواهند گذاشت.

نگاهی به برخی از بزرگترین اخبار سال 2021

6 ژانویه: هجوم به ساختمان کنگره ایالات متحده

حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا پس از شکست وی از جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا ساختمان کنگره آمریکا را محاصره کردند.بهترین بازیهای موتورسواری گوشی برای اندروید متعلق به شماست. از یادگیری و بازی لذت ببرید.

در زمان حمله، جلسه مشترک کنگره در داخل ساختمان کنگره برای تایید نتایج انتخابات در حال برگزاری بود. آشوبگران به مقامات امنیتی حمله کردند، دفاتر را غارت کردند و ساختمان کنگره را تخریب کردند.

پنج نفر از جمله افسر برایان سیکنیک در این حمله جان باختند. اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) محاصره کنگره را اقدامی “تروریسم داخلی” خواند.

آشوبگران از سوی ترامپ تشویق شدند و به همین دلیل از سوی مجلس نمایندگان استیضاح شد. اگرچه ترامپ توسط سنا تبرئه شد، اما او اولین رئیس جمهور آمریکا بود که دو بار استیضاح شد.

20 ژانویه: جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده شد و کامالا هریس به عنوان معاون وزیر منصوب شد

جوزف آر. بایدن، رهبر حزب دموکرات، در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020، در یکی از بحث برانگیزترین انتخابات در تاریخ ایالات متحده، پیروز شد. او در 20 ژانویه 2021 به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد کرد.

در این مراسم، کامالا هریس، رقیب بایدن در طول انتخابات، به عنوان اولین زن، اولین سیاه پوست آمریکایی و اولین معاون رئیس جمهور آمریکای جنوبی آسیایی سوگند یاد کرد.

لیدی گاگا و جنیفر لوپز خوانندگان در مراسم افتتاحیه اجرا کردند، اما ستاره روز آماندا گورمن، شاعر جوان ملی، آماندا گورمن بود که شعر الهام‌بخش او، The Hill We Climb، در سرتاسر جهان خبرساز شد.

هریس قبل از اینکه معاون اول شود به عنوان سناتور ایالات متحده از کالیفرنیا خدمت کرده بود. او همچنین دادستان منطقه سانفرانسیسکو و دادستان کل کالیفرنیا بود.

در همین حال، بایدن در سال های اوباما از سال 2008 تا 2016 معاون رئیس جمهور بود.

1 فوریه: کودتای میانمار

در اقدامی دراماتیک که جهان و مردم میانمار را غافلگیر کرد، ارتش قدرتمند موسوم به تاتمادو با کودتای صبح روز اول فوریه کنترل این کشور جنوب شرق آسیا را به دست گرفت.

حکومت نظامی اعلام کرد که انتخابات عمومی 2020، که حزب لیگ ملی برای دموکراسی (NLD) به رهبری آنگ سان سوچی با قاطعیت پیروز شد، نامعتبر است. ژنرال ارشد مین آنگ هلینگ، رئیس تاتمادو، یک سال وضعیت فوق العاده اعلام کرد. او بعداً خود را به عنوان نخست وزیر معرفی کرد.

رئیس جمهور وین ماینت و سوچی به همراه چند وزیر و دیگر مقامات ارشد توسط حکومت نظامی بازداشت شدند. اعتراضات به دنبال داشت، اما سرکوب نظامی وحشیانه بود و منجر به کشته شدن بیش از 700 نفر از جمله کودکان شد.

در 6 دسامبر، سوچی، که از زمان بازداشتش در مکانی نامعلوم نگهداری می شد، به دو سال زندان با ده ها اتهام از سوی ارتش محکوم شد.

13-17 فوریه: طوفان زمستانی Uri بخش هایی از آمریکای شمالی را فلج می کند

وضعیت آب و هوایی شدید قطب شمال زندگی را در بخش هایی از کانادا، ایالات متحده و مکزیک فلج کرد. طوفان یخ چندین اینچ برف را حتی در مناطقی که به دلیل آب و هوای گرمشان شناخته شده است، ریخت.

ایالت تگزاس ایالات متحده یکی از بدترین مناطقی بود که تحت تأثیر طوفان قرار گرفت زیرا زیرساخت های آن برای مواجهه با سرمای شدید آماده نبودند – پدیده ای بعید برای این ایالت. تگزاس با خاموشی مواجه شد که حدود 4.5 میلیون نفر را برای روزها بدون برق رها کرد. هیچ راهی برای گرم نگه داشتن وجود نداشت و مردم مجبور بودند آب را برای مصرف مطمئن بجوشانند.

بیش از 700000 خاموشی بیشتر از سایر نقاط ایالات متحده گزارش شده است. حدود 4.7 میلیون خانه و تجارت در مکزیک تحت تأثیر قطعی برق قرار گرفتند. برآوردهای رسمی در ماه ژوئیه حاکی از آن بود که تنها در تگزاس حداقل 261 نفر بر اثر طوفان زمستانی جان خود را از دست دادند.

24 فوریه: ابتکار به اشتراک گذاری واکسن COVAX آغاز می شود

COVAX، کمپین جهانی واکسیناسیون با هدف تخصیص عادلانه واکسن ها در سراسر جهان، با تحویل یک دسته از 600000 دوز واکسن AstraZeneca به غنا آغاز شد.

ابتکار COVAX یکی از ارکان شتاب دهنده دسترسی به ابزارهای COVID-19 (ACT) است. این ابتکار توسط Gavi، اتحاد واکسن، ائتلاف برای نوآوری های آمادگی همه گیر (CEPI)، WHO و شریک اصلی تحویل یونیسف هماهنگ می شود.

از تحقیقات پشتیبانی می کند، قیمت ها را مورد مذاکره قرار می دهد و دسترسی برابر به واکسن ها را برای همه کشورهای شرکت کننده تضمین می کند. COVAX قصد دارد تا پایان سال 2021 2 میلیارد دوز را تحویل دهد.

11 مارس: اولین اثر هنری کاملا دیجیتال مبتنی بر NFT در حراج فروخته شد

Everydays – The First 5000 Days، اثر هنری مبتنی بر NFT توسط Beeple، یک هنرمند آمریکایی که نام اصلی او مایک وینکلمن است، با قیمت 69 میلیون دلار در حراج کریستی به فروش رفت.

این بالاترین قیمتی بود که تا به حال برای آثار هنری دیجیتال و اولین آثار هنری کاملاً مبتنی بر NFT فروخته شده توسط خانه حراج. طبق گفته کریستیز، فروش این اثر هنری، بیپل را در میان «سه هنرمند برتر زنده» قرار داد.

صاحب نام مستعار آن، متاکوان، بعداً به عنوان یک جمع کننده NFT هندی و کارآفرین بلاک چین Vignesh Sundaresan فاش شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا