متفرقه

شش کتابی که برای باهوش شدن باید بخوانید

گنج در کتاب ‌ها بیشتر از غارت ‌های دزدان دریایی در جزیره گنج است. هر ساله کتاب‌ های بی‌ شماری درباره راه ‌های جدید برای دیدن جهان، درک خود و باهوش ‌تر شدن منتشر می ‌شود. بهترین دویه قرمه سبزی را پیشنهاد می کنیم.

محدود کردن فهرستی از برترین کتاب ‌هایی که می ‌توانند شما را باهوش ‌تر کنند دشوار است، با این حال، ما مجموعه ‌ای از بهترین ‌ها را گردآوری کرده ‌ایم.

1. مراسم روزانه: چگونه هنرمندان کار می کنند توسط میسون کری

آیین‌های روزانه کتابی فوق‌العاده روشنگر است که به مغز موفق‌ترین هنرمندان، دانشمندان، موسیقی‌دانان و نویسندگان تاریخ نگاه می‌کند.

آیا می خواهید بدانید برنامه روزانه انیشتین چگونه بود؟ توماس جفرسون چطور؟ مراسم روزانه باهوش ترین مردم جهان چه بود؟ این کتاب همه چیز را به شما آموزش می دهد و در عین حال شما را باهوش تر و سازنده تر می کند.

دریافت آیین‌های روزانه: نحوه کار هنرمندان توسط میسون کری

2. بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل

فکر کن و ثروتمند شو، از آنجایی که به باهوش‌تر شدن مربوط می‌شود، کمتر به کسب درآمد می‌پردازد و بیشتر در مورد درک عناصر اساسی است که باعث موفقیت فرد در هر کاری می‌شود.

بیشتر از سوراخ خرگوش، این است که بدانیم چه چیزی جهان را به حرکت در می آورد، چه چیزی باعث تغییر می شود و چه چیزی ما را به حرکت در می آورد. این به خودی خود ارزشی فراتر از اندازه گیری دارد.

اگر می خواهید بیاموزید چگونه خود را به سمت عمل سوق دهید و دنیا را تغییر دهید، کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، بخوانید.

3. آشپز 4 ساعته: مسیر ساده برای آشپزی مانند یک حرفه ای، یادگیری هر چیزی و زندگی خوب توسط تیم فریس

یادگیری و بهره وری بیشتر به نحوه یادگیری و انجام کاری مربوط می شود تا مهارت یا استعداد شما در انجام آن.

این دقیقاً همان درسی است که سرآشپز 4 ساعته می‌آموزد و نویسنده تیم فریس، خالق و مجری «نمایش تیم فریس»، به‌طور مؤثر در کتاب توضیح می‌دهد. لازانیای کلاسیک یک مهارت یادگیری ست.

اگر می‌خواهید در مورد نحوه انجام، خوب، همه چیز باهوش‌تر شوید، این کتاب برای شماست (نه، این فقط در مورد آشپزی نیست، بلکه در مورد آن نیز چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت).

4. هنر جنگ اثر سان تزو

در حالی که، در ظاهر، هنر جنگ اثر سان تزو درباره درگیری انسانی است، کاربردهای آن تقریباً در تمامی اشکال تعامل انسانی، از تجارت و بازاریابی گرفته تا روابط به طور کلی، را شامل می‌شود.

به همین دلیل، جای تعجب نیست که خواندن برای بسیاری از مدیران ارشد اجرایی و مدیران اجرایی به طور یکسان ضروری است.

اگر می خواهید تعامل انسانی را در سطحی اساسی و نحوه دستیابی به پیروزی بدون درگیری (از قضا) درک کنید، هنر جنگ را بخوانید.

5. تفکر، سریع و آهسته اثر دانیل کانمن

فکر کردن، سریع و آهسته یک کتاب عالی برای آموزش نحوه تفکر در یک موقعیت خاص است.

بسیاری از ما معتقدیم که تفکر صرفاً پردازش افکار است و تنها یک نوع وجود دارد. با این حال، بسته به موقعیت، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از مغزتان برای فکر کردن استفاده کنید. و همانطور که از عنوان پیداست، گاهی فکر کردن سریع مولدتر است، در حالی که گاهی فکر کردن آهسته تر و عمدی بهتر است.

این کتاب را بخوانید تا دریابید که چگونه از مغز خود به طور موثرتر استفاده کنید.

6. تاریخچه کوتاه همه چیز نوشته بیل برایسون

تاریخچه کوتاه تقریبا همه چیز از آن دسته کتاب هایی است که همه باید بخوانند. ترجیحا زودتر از دیرتر

این کتاب مروری فشرده از تمام تاریخ تا دوران مدرن ارائه می‌کند و بسیاری از آنچه را که در مورد زندگی و کیهان می‌دانیم را پوشش می‌دهد، و عمیقاً در سؤالاتی مانند چرا اینجا هستیم و هدف ما چیست؟

این همان کتابی است که تصور می‌کنید برای خواندن در مدرسه ایده خوبی است، با این حال، شما در خواندن کتاب «موش‌ها و مردان» گیر کرده‌اید…

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا