چه چیزی باید یاد بگیرم؟ 5 مهارت مفید برای یادگیری در سال 2022
برای مرتبط ماندن در سال 2022 و پس از آن چه باید بیاموزید؟
پاسخ دادن به این سوال مشکلی است. فناوریها دائماً تغییر میکنند، شرکتها میآیند و میروند و پیشبینیها اشتباه میشوند. با این حال، ارزش فکر کردن را دارد – هم برای مزایای حرفه ای و هم برای لذت محض یادگیری چیزی جدید.
بنابراین، این راهنما تلاش ما برای پاسخ به این سؤال است که “چه چیزی باید یاد بگیرم؟” برخی از مهارت ها برای مشاغل خاص مفیدتر از سایرین خواهند بود، اما همه آنها برای شما مفید خواهند بود.
ما علاوه بر مهارتهای مربوط به کار، مهارتهایی را نیز گنجاندهایم که فارغ از اینکه برای زندگی چه کار میکنید، زندگی شما را بهتر میکند. برخی از این موارد را میتوانید در یک بعدازظهر یاد بگیرید، در حالی که درک برخی دیگر ممکن است سالها طول بکشد (بیشتر آنها جایی در بین قرار میگیرند).
در اینجا نگاهی به برخی از مهارتها میاندازیم که مطمئن هستیم برای سالهای آینده مرتبط خواهند بود (و نگران نباشید، این بیشتر از مهارتهای برنامهنویسی و کامپیوتر است).
سواد دیجیتالی
بسیاری از راهنماها برای آنچه باید یاد بگیرید، می گویند: “برنامه نویسی را بیاموز”. اما، صادقانه بگویم، همه نباید کدنویسی کنند.
در حالی که برنامه نویسی یک مهارت بسیار مفید است، جهان همچنین به افرادی نیاز دارد که بتوانند شرکت ها را مدیریت کنند، ایده های تجاری ارائه دهند و محصولاتی را که برنامه نویسان به تولید آنها کمک می کنند را بفروشند/بازار کنند.
با این حال، من فکر می کنم که همه می توانند از درجه خاصی از سواد دیجیتال بهره مند شوند. این بدان معنی است که بدانید چگونه از رایانه خود تا حد امکان استفاده کنید.
در اینجا چند مهارت کامپیوتری وجود دارد که من برای دانشآموزان مدرن ضروری میدانم:
- نحوه لمس تایپ (در مقایسه با شکار و نوک زدن در زمان شما صرفه جویی می کند)
- نحوه سرعت بخشیدن به کارهای روتین با میانبرهای صفحه کلید (اینجا نسخه ای برای کاربران مک است)
- نحوه استفاده از نرم افزار مدیریت وظایف ساده مانند Todoist
- نحوه همکاری در پروژه ها با استفاده از Google Suite یا Microsoft 365
- چگونه صندوق ورودی ایمیل خود را مدیریت کنیم
- نحوه استفاده از نرم افزارهای ویدئو کنفرانس مانند زوم
- نحوه استفاده از نرم افزار چت مانند Slack
اگر اینها برای شما مهارت های ابتدایی به نظر می رسند، عالی است! اما اگر در مورد برخی از آنها مطمئن نیستید (یا کمی زنگ زده هستید)، از برخی از پیوندهای بالا برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید.
سواد دیجیتال اولیه شما را به کارمند مؤثرتری تبدیل میکند و زمان خود را برای تمرکز بر روی وظایف کاری (بهجای تلاش مداوم برای استفاده از ابزار) آزاد میکند.
ارتباط نوشتاری
حتی اگر خود را نویسنده نمی دانید، باز هم باید بنویسید.
چه ایمیلی برای رئیستان باشد، چه نامه ای برای یک شغل جدید، یا حتی یک پیامک به یک دوست، یادگیری نحوه برقراری ارتباط کتبی با ایده هایتان زندگی را بسیار آسان تر می کند. و برای یادگیری این مهارت ها لازم نیست مدرک زبان انگلیسی بگیرید یا در کلاس «ارتباطات تجاری» شرکت کنید.
در عوض، با راهنمای ما برای ارتباطات حرفه ای شروع کنید. و برای مشاوره دقیق تر، راهنمای ما برای نوشتن نامه پوششی و ایجاد رزومه را بررسی کنید. همچنین، برنامه Grammarly را نصب کنید، که اکثر اشتباهات املایی و دستوری را می گیرد و برطرف می کند.
سخنرانی عمومی
میدانم ممکن است در زمانی که بسیاری از رویدادهای حضوری لغو یا به تعویق میافتند، نوشتن در مورد سخنرانی عمومی عجیب باشد، اما حتی اگر از طریق تماسهای ویدیویی یا تلفنی با هم ارتباط برقرار کنید، همچنان یک مهارت ارزشمند است.
سخنرانی عالی در جمع به معنای انتقال ایده های خود به یک گروه به روشی واضح و قانع کننده است. این درست است چه در حال صحبت با هزاران مخاطب یا تعداد انگشت شماری از مردم در یک اتاق کنفرانس باشید.
خود مدیریتی
نحوه مدیریت دیگران یک مهارت ارزشمند است (مخصوصاً وقتی در حرفه خود پیشرفت می کنید)، اما ما اغلب مهارت خود مدیریتی را نادیده می گیریم. مدیریت خود در هسته این وب سایت قرار دارد، و این همان چیزی است که بیشتر توصیه های «بهره وری» در مورد آن است.
در اینجا برخی از اصول اصلی خود مدیریتی وجود دارد که همه باید یاد بگیرند:
- نحوه ایجاد (و نگهداری) یک تقویم
- نحوه ایجاد (و استفاده از) یک لیست کارها
- چگونه عادت های خود را تغییر دهیم
- چگونه در برابر حواس پرتی دیجیتال مقاومت کنیم
- چگونه جلوی تعلل را بگیریم
- چگونه یک بررسی هفتگی انجام دهیم
- چگونه عمیقا تمرکز کنیم