متفرقه

ایمنی اینترنت: کودکان 6-8 سال

از آنجایی که کودکان در سن مدرسه شروع به مستقل شدن آنلاین کرده‌اند و ممکن است بدون نظارت آنلاین شوند، خطرات ایمنی اینترنت برای آنها بیشتر از کودکان کوچکتر است. اگر فرزند شما از اینترنت برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده کند – به عنوان مثال، در رسانه های اجتماعی یا در بازی ها، خطرات خاصی وجود دارد.

هنگامی که برخی اقدامات احتیاطی عملی ایمنی اینترنت را انجام می دهید، از کودک خود در برابر محتوا و فعالیت های بالقوه مضر یا نامناسب محافظت می کنید. و فرزند شما با پتانسیل یادگیری، کاوش، خلاقیت و برقراری ارتباط با دیگران، از تجربه آنلاین خود نهایت استفاده را می‌برد.

محافظت از کودکان در برابر خطرات ایمنی اینترنت: نکات

می‌توانید از طیف وسیعی از استراتژی‌های مختلف برای کمک به فرزند مدرسه‌ای خود برای ایمن ماندن آنلاین استفاده کنید.

در اینجا چند ایده وجود دارد:

یک طرح رسانه ای خانواده ایجاد کنید. بهتر است برنامه خود را با فرزندتان تهیه کنید و از آنها پیشنهاداتی بخواهید. طرح شما می‌تواند مواردی مانند مناطق بدون صفحه نمایش در خانه، قوانین ایمنی اینترنت مانند عدم ارائه اطلاعات شخصی، و برنامه‌ها و برنامه‌هایی را که برای استفاده فرزندتان مناسب هستند، پوشش دهد.

از موتورهای جستجوی مناسب برای کودکان مانند Kiddle یا Kidtopia یا ارائه دهندگان محتوا مانند ABC Kids، CBeebies، YouTube Kids و KIDOZ یا برنامه های پیام رسانی مانند Messenger Kids استفاده کنید.

بررسی کنید که بازی ها، وب سایت ها و برنامه های تلویزیونی برای کودک شما مناسب هستند. می توانید این کار را با نگاه کردن به بررسی های Common Sense Media انجام دهید.

با فرزندتان از اینترنت استفاده کنید یا مطمئن شوید که نزدیک هستید و از کارهایی که فرزندتان آنلاین انجام می دهد آگاه هستید. به این ترتیب می‌توانید به سرعت عمل کنید و اگر فرزندتان از چیزی که آنلاین دیده است نگران یا ناراحت است، اطمینان دهید.

تنظیمات حریم خصوصی و خدمات مکان را بررسی کنید، از کنترل‌های والدین استفاده کنید و از تنظیمات جستجوی ایمن در مرورگرها، برنامه‌ها، موتورهای جستجو و YouTube استفاده کنید. عملکردهای دوربین و فیلم را محدود کنید تا فرزندتان به طور تصادفی از خود یا دیگران عکس نگیرد.

اگر از خدمات پخش تلویزیونی استفاده می‌کنید، نمایه‌هایی را برای اعضای مختلف خانواده تنظیم کنید تا فرزندتان کمتر با برنامه‌های نامناسب مواجه شود.

نحوه شکایت در مورد محتوای توهین آمیز آنلاین را بیابید.

خریدهای درون برنامه ای را مسدود کنید و گزینه های پرداخت با یک کلیک را در دستگاه های خود غیرفعال کنید.

همه فرزندان خود از جمله خواهر و برادر بزرگتر را تشویق کنید تا به یکدیگر کمک کنند تا با خیال راحت و مسئولانه از اینترنت استفاده کنند – برای مثال، فقط با تماشای برنامه های مناسب سن.

اعتماد بین شما و فرزندتان به حفظ امنیت فرزندتان در فضای آنلاین کمک می کند. مکالمات آرام و باز در مورد استفاده از اینترنت می تواند به فرزند شما کمک کند تا احساس کند که شما به مسئولیت پذیری آنلاین آنها اعتماد دارید. و اگر فرزندتان احساس می‌کند قابل اعتماد است، احتمالاً در مورد کارهایی که آنلاین انجام می‌دهد با شما صحبت می‌کند و درباره محتوای آنلاین و مخاطبینی که او را نگران می‌کند به شما می‌گوید.

بهتر است از استفاده از برنامه های نظارتی که به شما امکان می دهد مخفیانه فعالیت آنلاین فرزندتان را نظارت کنید، خودداری کنید. استفاده از این برنامه ها این پیام را ارسال می کند که به فرزندتان اعتماد ندارید. بهتر است در مورد استفاده خود از اینترنت صحبت کنید و فرزندتان را تشویق کنید که همین کار را انجام دهد.

اگر تصمیم گرفتید استفاده از اینترنت فرزندتان را در زمانی که آنلاین است یا با مرور تاریخچه مرورگر او نظارت کنید، خوب است در این مورد با فرزندتان صحبت کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا