متفرقه

5 گام مربیان برای ایجاد انگیزه در ورزشکاران

ویژگی های مربیان بزرگ و برجسته

در ابتدا چند ویژگی برتر مربیان بزرگ و برجسته را برای شما بازگو می کنیم.

1- مربیان بزرگ باهوش هستند و همواره در حال تحقیق و پروژهش برای ارتقای اطلاعات خود می باشند.

2- در برقراری ارتباط با ورزشکاران مهارت دارند و سعی می کنند با آن ها صمیمی شوند و تیم را مانند یک خانواده معرفی می کنند.

3- جسارت یکی دیگر از ویژگی های ارزنده آن ها است.

4- مربیان بزرگ سعی می کنند تیمشان را به بهترین نحوه به سمت پیروزی هدایت کنند.

5- آن ها افراد با مسئولیت و بسیار با نظم و انظباتی هستند و سعی می کنند این ویژگی ها را به افراد تیم نیز انتقال دهند.

مرحله 1: مشخص کنید که ورزشکار چه می خواهد. مثلا حرکات بدنسازی می خواهد و یا حرکات اصلاحی

مرحله 2: مشخص کنید که چرا ورزشکار آنچه را که می خواهد می خواهد

مرحله 3: یک برنامه عملیاتی برای دستیابی به خواسته ها (یا اهداف) خود تهیه کنید.

مرحله 4: از ابزارها و منابعی مانند سخنرانان، کتاب‌ها، داستان‌ها، نقل قول‌ها، تأمل و/یا تجسم‌ها برای یادآوری، ایجاد مجدد و تشویق آن‌ها برای پیگیری قصدشان استفاده کنید.

مرحله 5: در روز بازی، دلیل آنها را به ورزشکاران یادآوری کنید

من عاشق شغل مربی گری و حرکات اصلاحی هستم. من به عنوان یک مربی از دیدن مهارت ها و موفقیت ورزشکارانم لذت می برم. از اینکه مهارت های آن ها را پیدا می کنم و سعی می کنم آن ها را پرورش دهم. من بر روی ورزشکارانم مطالعه می کنم و با آنها رابطه ای صمیمی دارم تا به آن ها کمک کنم بع آنچه که می خواهند برسند و اهداف خود رابه دست آورند. من پتاسنیل هایی که در ورزشکاران می بینم را به خودشان نشان می دهد و به آن ها کمک می کنم تا آن ها را ارتقا دهند. این لذت بخش ترین کار جهان است. من از دیدن موفقیت ورزشکارانم انرژی می گیرم.

انگیزه در طول زمان ساخته می شود. تئودور روزولت می‌گوید: «آنها اهمیتی به این ندارند که شما چقدر می‌دانید، تا زمانی که بدانند شما چقدر اهمیت می‌دهید». آنها باید بدانند که شما به آنها اعتقاد دارید، بنابراین به خودشان ایمان دارند.

ایجاد انگیزه در طول زمان می تواند چیزهای مختلفی به نظر برسد. پیشنهاد می کنم به عنوان یک مربی از ورزشکاران خود بپرسید که انگیزه برای آنها چیست و چگونه ترجیح می دهند انگیزه داشته باشند. برخی از ورزشکاران مربی می خواهند که به آنها فشار بیاورد و به لحن شدیدتر پاسخ خوبی می دهند. برخی دیگر چک-این های معمول را ترجیح می دهند تا آنها را در مسیر خود نگه دارند. ممکن است ورزشکارانی داشته باشید که ترجیح می دهند داستان ها و مثال هایی را بشنوند که بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. برخی از همسالان خود انگیزه بهتری دارند، در حالی که برخی دیگر تجسم را ترجیح می دهند. و در برخی موارد، یک ورزشکار ممکن است نداند که چه چیزی برای آنها انگیزه بیشتری دارد. همه افراد متفاوت هستند و برای مربیان مهم است که بدانند شما نمی توانید با همه ورزشکاران یکسان رفتار کنید.

کاری که شما به عنوان مربی برای ایجاد انگیزه در طول زمان انجام می دهید، چیزی است که به شما امکان می دهد تأثیر بیشتری در مذاکرات لحظه ای، روز بازی و قبل از بازی داشته باشید. هنگامی که پایه را ایجاد کردید، به القای اعتماد به نفس به عنوان سوخت برای انگیزه کمک کرده اید زیرا آنها احساس آمادگی می کنند. و در آن دوره‌های کوتاه که باید به ورزشکاران در بازی‌های پیش‌بازی‌شان انگیزه دهید، به سادگی تبدیل به یک ضربه اضافی به دنده می‌شود، زیرا ما به سطح تمرین خود سقوط می‌کنیم.

من اینجا نیستم که به شما بگویم چه چیزی درست است یا غلط. بر اساس تجربه خودم، من انگیزه درونی را با ورزشکاران و کسانی که به دنبال موفقیت برای چیزی بزرگتر از خودشان هستند مرتبط می‌دانم.

تصور کنید که شما ورزشکار هستید و مربی شما عبارات زیر را در طول بازی برای شما فریاد می زند. کدام یک باعث می شود که شما انگیزه بیشتری داشته باشید، عبارت 1 یا عبارت 2؟

عبارت 1) “تو عالی کار می کنی!”

عبارت 2) «روشی که برای افزایش سرعت توپ با انتقال باسن خود انجام دادید عالی بود. این دقیقا همان چیزی بود که ما تمرین کردیم.»

عبارت 1) “تصمیمات هوشمندانه تری بگیرید!”

عبارت 2) ” وقتی شما داشتید توپ را پرتاب می کردید یکی از هم تیمی های سمت چپ شما آزاد بود می توانستید به او پاس بدهید. سعی کنید هنگام پرتاب توپ بیشتر دقت کنید و همه افراد را در نظر بگیرید. من نیز به هم تیمی هایتان می گویم وقتی آزاد هستند واضح تر درخواست توپ کنند. به نظر این تصمیمات بهتر است.”

عبارت 1) “ما باید از انداختن توپ دست برداریم…”

عبارت 2) “وقتی توپ را از دست دادی سعی کن از حلقه محاصره بیرون بیای تا فضای بیشتری برای به دست آوردت دوباره توپ داشته باشی. درست همان طور که موقعیت پاهای خود را برای تثبیت فصای بیشتر تمرین می کردیم.”

آیا موافقید که عبارت ۲ ارزش بیشتری به درک ورزشکار می‌افزاید؟ آیا این شاید بهتر به آنها انگیزه دهد تا پیشرفت کنند؟

برای گسترش 5 مرحله ای که قبلا ذکر شد، در اینجا چند نکته و یادآوری وجود دارد:

شناسایی کنید، و سپس به طور مداوم به ورزشکاران دلیل آنها را یادآوری کنید.

ایجاد رابطه دریابید که کدام تاکتیک های انگیزشی برای یک ورزشکار مفید است.

به یاد داشته باشید: آنها به این که شما چقدر می دانید اهمیتی نمی دهند تا زمانی که بدانند شما چقدر اهمیت می دهید.

هر روز آماده کنید. از منابع و چالش‌های مختلف استفاده کنید تا در روز بازی، سوئیچ را بچرخانید و به آنها یادآوری کنید که چه توانایی‌هایی دارند زیرا قبلاً این کار را انجام داده‌اند.

قدردان باشید. هر استرسی را که احساس می کنید رها کنید و فضایی برای رشد و فرصت بگذارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا