سلامتی

دانشمندان راهی جدید برای درمان دردهای مزمن کشف کردند

در شرایطی که می‌تواند برای کسانی که با درد مزمن زندگی می‌کنند یک لحظه موفقیت‌آمیز باشد، محققان دانشگاه آکسفورد درک جدیدی از مکانیسم‌های ایجاد درد مزمن دارند.

در مطالعه ای که در BMJ Journals منتشر شد، تخمین زده شد که درد مزمن بین یک سوم و نیم جمعیت بریتانیا، تقریباً کمتر از 28 میلیون بزرگسال را تحت تأثیر قرار می دهد – و این رقم احتمالاً مطابق با جمعیت پیر افزایش می یابد.

اما اکنون، یک مطالعه جدید از دانشگاه آکسفورد به کشفی دست یافته است که می تواند به توسعه درمان های جدید برای دردهای مزمن منجر شود.

محققان از درک این موضوع شروع کردند که تحریک مکرر – به عنوان مثال، سوزن سوزن تیز – می تواند منجر به افزایش حساسیت به درد شود. این فرآیندی است که به آن “درد باد کردن” گفته می شود و به اختلالات درد بالینی کمک می کند.

از اینجا، محققان تنوع ژنتیکی را در نمونه‌های بیش از 1000 شرکت‌کننده در کلمبیا مقایسه کردند و از آن‌ها استفاده کردند تا ببینند که آیا گونه‌های ژنتیکی رایج‌تر در افرادی که درد بیشتری را تجربه می‌کنند وجود دارد یا خیر. آنچه آنها دریافتند تفاوت قابل توجهی در گونه های یک ژن خاص، NCX3 بود.

مرحله بعدی مجموعه ای از آزمایش ها بر روی موش ها بود که به دنبال درک چگونگی تنظیم این ژن “وزش درد” بود و اینکه آیا می تواند یک هدف درمانی باشد یا خیر.

این اولین باری است که می‌توانیم درد را در انسان‌ها مطالعه کنیم و سپس به طور مستقیم مکانیسم پشت آن را در موش‌ها نشان دهیم، که به ما درک واقعاً گسترده‌ای از عوامل دخیل در آن و چگونگی شروع درمان‌های جدید برای آن را ارائه می‌کند. پروفسور بنت، استاد نورولوژی و نوروبیولوژی دپارتمان علوم اعصاب بالینی Nuffield می گوید.

درد مزمن یک مشکل جهانی است و می تواند بسیار ناتوان کننده باشد. ما این مطالعه را در کلمبیا به دلیل اجداد مختلط جمعیت آنجا، از جمله جمعیت‌های بومی سرخپوستان، آفریقایی و اروپایی انجام دادیم، که به ما طیف وسیعی از تنوع ژنتیکی را برای بررسی می‌دهد. این یافته ها را به دلیل کاربردهای بین المللی بالقوه آنها بسیار هیجان انگیز می کند.

یافته‌ها حاکی از آن است که هر دارویی که بتواند فعالیت NCX3 را افزایش دهد، می‌تواند حساسیت درد را در انسان کاهش دهد.

البته، درد مزمن بیش از سلامت جسمی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مطالعه‌ای که در سمپوزیوم پزشکی درد منتشر شد، رابطه دوسویه‌ای بین درد مزمن و اختلالات سلامت روان را کشف کرد. درد مزمن می تواند باعث اضطراب، افسردگی و استرس شود. علاوه بر این، بسیاری از دردها می توانند احساس انزوا کنند، یا به این دلیل که نمی توانند مانند گذشته فعال باشند، یا به دلیل موانع اجتماعی که دیگران را از همدردی با تجربیات آنها باز می دارد.

در حالی که داروهای ضد درد و مراقبت های جامع در حال حاضر راهی برای حمایت از افراد مبتلا به درد مزمن انجام می دهند، این کشف برای بسیاری که به دنبال پاسخ های بیشتر هستند، امیدواری ایجاد می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا