سفر و گردشگری

۱۰ دلیل اهمیت صنعت گردشگری

اکثر مردم از سفر کردن لذت میبرند، و همیشه به دنبال مکان های جدید از جمله شهرهای پرجنب جوش ، شهرهای کوچک دنج، ومحیط های طبیعی زیبا مثل ساحل ها و جنگل ها هستند. در سال های اخیر صنعت گردشگری تکامل یافت و رشد قابل توجهی داشته است، به این خاطر که بیشتر مردم دنیا را برای به دست آوردن تجربه ها و فعالیت های منحصر به فرد جست و جو میکنند. لازمه ی سفر و گردشگری داشتن پاسپورت با ارزش است. همانطور که می دانید داشتن گرین کارت امتیاز خوبی محسوب می شود. اگر تفاوت گرین کارت و ویزا را نمی دانید در ادامه به شما خواهیم گفت.

کارها در پی همه‌گیری کووید-19 متوقف شده است، اما از آنجایی که کشورهایی مانند ایالات متحده شاهد بهبود هستند، گردشگران بار دیگر سفرهای خود را با تعداد بالا رزرو می‌کنند. این نشان دهنده امید به آینده صنعت است. تفاوت گرین کارت و ویزا را در لینک داده شده بخوانید.

در اینجا ده دلیل برای اهمیت گردشگری آورده شده است:

صنعت گردشگری افراد زیادی را استخدام می کند

از آنجا که این صنعت بسیار متنوع است و مشاغلی مانند خلبانان، کارکنان هتل ها، راهنمایان سفر و غیره را در بر می گیرد، تخمین دقیق تعداد آن ها دشوار است، اما در سال ۲۰۱۷، گزارش ها تخمین زدند که حدود ۱ شغل از هر ۱۰ شغل بخشی از صنعت گردشگری است. کشورهایی که توریست بالایی جذب می کنند میزان استخدام بالایی هم دارند. کشور فرانسه با توجه به آمار بالایی که در گردشگری دارد می تواند گزینه خوبی برای مهاجرت کاری باشد. لازمه ی مهاجرت کاری دانش زبان فرانسوی است. پس بهترین آموزشگاه زبان فرانسه را پیدا کنید و مهارت زبان خود را تقویت کنید تا شانس خود را برای مهاجرت کاری به فرانسه بالا ببرید. در بهترین آموزشگاه زبان فرانسه علاوه بر یادگیری زبان با فرهنگ کشور فرانسه نیز آشنا خواهید شد.

صنعت گردشگری می تواند بسیار خوب پرداخت کند

در حالی که دستمزد بسته به محل زندگی شما متفاوت است، صنعت گردشگری فرصت های زیادی را برای مشاغل با درآمد خوب ارائه می دهد. در مقطعی، انجمن مسافرتی ایالات متحده دریافت که 40 درصد از آمریکایی‌هایی که سفر و گردشگری را شروع می‌کنند به حقوق سالانه شغلی بیش از 100000 دلار می‌رسند. مشاغل خاصی مانند مشاوران سفرهای لوکس، خلبانان، مدیران هتل ها و مدیران کشتی های کروز بیشترین دستمزد را دارند.

تاثیر گردشگری بر رشد تولید ناخالص داخلی (و کاهش آن)

در سال ۲۰۱۹، سهم مستقیم سفر و گردشگری ۳.۳ درصد از کل تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می داد.

این رقم از سال ۲۰۱۸ افزایش اندکی را نشان می داد.این موضوع در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری تغییر کرد.

طبق اعلام شورای جهانی سفر و گردشگری، سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی تقریبا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

گردشگری از کشورهای کم درآمد حمایت می کند

بسیاری از کشورهای کم درآمد جهان به گردشگری وابسته هستند. در سال 2015، 48 کشور با درآمد پایین و درآمد متوسط پایین شاهد افزایش گردشگران بودند که حدود 21 میلیارد دلار (دلار آمریکا) به ارمغان آورد. برای کشورهای در حال توسعه جزیره کوچک جهان (SIDS)، 30 درصد از درآمد صادراتی آنها از گردشگری تامین می شود. در پالائو، کشوری جزیره ای در اقیانوس آرام، گردشگری مسئول 90 درصد کل صادرات است. برای این کشورها، گردشگری کلید رشد آنهاست.

گردشگری در برابری جنسیتی نقش دارد

در بیشتر نقاط جهان، زنان اکثریت صنعت گردشگری را پر می کنند. متاسفانه، آن ها تمایل دارند مشاغل بیشتری در پایین ترین سطح داشته باشند و بسیاری از آن ها در کسب و کاره ای گردشگری خانوادگی کار بدون مزد انجام می دهند. به گفته سازمان ملل، شکاف دست مزد کم تر است. زنان ۱۴.۷ درصد کم تر از مردان درآمد دارند و نقش های رهبری بیشتری را نسبت به سایر زمینه ها پر می کنند. گردشگری زمینه ای برای فرصت ها و استراتژی هایی است که می تواند زنان را توانمندتر کند.

گردشگری برای مناطق روستایی خوب است

“گردشگری روستایی” به طور فزاینده ای محبوب شده است زیرا گردشگران شهرهای شلوغ در آرزوی محیط های طبیعی بیشتر هستند. آنها به دنبال تجربیات منحصر به فردی مانند ماندن در مزرعه، پیاده روی چند روزه با راهنماها، صخره نوردی و غیره هستند. این بازدیدها برای افرادی که در این مناطق روستایی زندگی می کنند شغل ایجاد می کند و به مسئولان نشان می دهد که این مکان ها ارزش حفظ و سرمایه گذاری را دارند. همچنین فرصت هایی را برای گردشگران فراهم می کند تا در مورد یک منطقه در حالت طبیعی آن اطلاعات بیشتری کسب کنند و ارتباط نزدیک تری با مردم ساکن ایجاد کنند. آنجا.

گردشگری می تواند در مبارزه با تغییرات آب و هوایی نقش داشته باشد

وقتی به نهادهایی فکر می کنید که در تغییرات آب و هوایی نقش دارند، ممکن است به گردشگری فکر نکنید، اما این صنعت 8 درصد از کل گازهای گلخانه ای جهان را تشکیل می دهد. که توسط هواپیما، سایر وسایل حمل و نقل و مصرف کالاها و خدمات هدایت می شود. با رشد گردشگری، تأثیر آن بر آب و هوا نیز افزایش خواهد یافت. خوشبختانه، صنعت در حال مبارزه است. شورای جهانی سفر و گردشگری یکی از رهبران اصلی است و در سال 2019 طرحی را برای خنثی شدن آب و هوا تا سال 2050 تدوین کرد. همچنین این یکی از اولویت های سازمان جهانی گردشگری است که یک نهاد سازمان ملل است.

گردشگری، حفاظت را تشویق می کند

یکی از راه هایی که گردشگری می تواند به طبیعت کمک کند، حفاظت از طبیعت است. گردشگری مبتنی بر طبیعت بسیار محبوب است، که به مقامات انگیزه قوی برای حفاظت از طبیعت مانند جنگل های قدیمی، دریاچه ها، خطوط ساحلی، پارک های ایالتی، باغ ها و حیات وحش می دهد. گردشگران می خواهند در آب زلال و زیبا قدم بزنند، در جنگل قدم بزنند و در بیابان اردو بزنند.

گردشگری فرهنگ را حفظ می کند

گردشگری به چند طریق به فرهنگ کمک می کند. یکی از طریق حمایت از صنعتگرانی است که کالاهای خود را به بازدیدکنندگان می فروشند. بازارها و فروشگاه ها جاذبه بسیاری از گردشگران علاقه مند به سوغاتی برای افرادی است که به خانه برمی گردند یا به عنوان راهی برای به یاد آوردن سفر خود. گردشگران همچنین اغلب از مکان های فرهنگی دیدن می کنند و موسیقی محلی، رقص، تئاتر و دیگر نمایش ها را تماشا می کنند. این فرهنگ ناملموس را حفظ می کند، که به مناطق هویت منحصر به آن ها می دهد و از چندفرهنگ جهان ما را محافظت می کند.

سفر فواید زیادی دارد

آیا شما می دانید که صنعت گردشگری چگونه می تواند بر روند اقتصاد، تغییرات آب و هوایی و فرهنگ ها تاثیر گزار باشد، ولی در مورد خود گردشگران چطور ممکن است؟ اگر فردی امتیاز کافی برای انجام این کار داشته باشد، مزیت های فراوانی برای مسافرت وجود خواهد داشت.یکی از اساتید دانشکده بازرگانی کلمبیا به نام گالینسکی، رابطه بین خلاقیت و بین المللی را مورد مطالعه قرار داده است و بیان کرده است که تجربه ها در کشورهای دیگر توانسته است انعطاف پذیری شناختی در افراد را افزایش دهد.

اگرچه این بستگی به نحوه مشارکت فرد دارد. سفر همچنین برای افزایش شادی افراد و کاهش استرس آنها شناخته شده است. تعداد کمی هستند که می توانند تجربه سفر لوکس را داشته باشند، اما حتی بازدید از مکان های فرهنگی محلی یا مناطق طبیعی می تواند به رفاه افراد کمک کند. در یک دوره آنلاین رایگان می توانید درباره گردشگری و مزایای آن بیشتر بدانید.

چند دلیل مهم برای اثبات صنعت گردشگری

  1. بهبودی زیر ساخت ها
  2. بهبود شرایط اقتصادی
  3. تقویت جوامع روستایی
  4. احیاءمناطق شهری
  5. حفظ محیط زیست

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا