سفر و گردشگری

چطور پرواز ارزان تر بدست بیاوریم؟ 6 ترفند ساده

با مقاصد خود انعطاف پذیر باشید

اگر نمی توانید در هنگام پرواز انعطاف پذیر باشید، حداقل در مورد جایی که پرواز می کنید انعطاف پذیر باشید. بهترین کار این است که هر دو باشید، اما اگر واقعاً می خواهید بیشترین پول را پس انداز کنید و یک پرواز ارزان برای سفر خود داشته باشید، حداقل باید با یکی یا دیگری انعطاف پذیر باشید.

موتورهای جستجوی خطوط هوایی جستجو در سراسر جهان برای یافتن ارزان ترین بلیط را واقعا آسان کرده اند. دیگر لازم نیست روز به روز، شهر به شهر، به صورت دستی جستجو کنید. وب‌سایت‌هایی مانند Skyscanner و Google Flights ابزارهای کاوشی را ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد در فرودگاه منزل خود قرار دهید و نقشه‌ای از جهان را با تمام پروازها مشاهده کنید. این به شما این امکان را می دهد که به راحتی چندین مقصد را بدون نیاز به طوفان فکری برای هر گزینه ممکن مقایسه کنید. احتمالاً حتی مقاصد جالبی پیدا خواهید کرد که حتی فکرش را هم نمی‌کردید!

اگر در مورد جایی که می خواهید بروید (به عنوان مثال، در هر جایی به جز خانه) انعطاف پذیر هستید، در اینجا چه کاری باید انجام دهید : بهترین سایت خرید بلیط هواپیما

مرحله 1: به Google Flights بروید و روی نقشه کلیک کنید:

مرحله 2: در مرحله بعد، شهر و تاریخ عزیمت خود را وارد کنید.

اکنون می توانید گزینه های بسیار متنوعی را روی نقشه مشاهده کنید. اگر مقصد یا تاریخ خاصی ندارید، می‌توانید از طریق گزینه «تاریخ‌های انعطاف‌پذیر» جستجو کنید:

اگر در تاریخ‌ها انعطاف‌پذیر هستید، اما زمان ترجیحی برای دوری دارید، می‌توانید آن را نیز فیلتر کنید. می‌توانید بازه‌های زمانی آخر هفته، ۱ هفته‌ای یا ۲ هفته‌ای را انتخاب کنید:

حقیقت در مورد بلیط هواپیما این است که همیشه یک معامله به مقصدی وجود دارد – ممکن است اولین انتخاب شما نباشد. با این حال، اگر در مورد جایی که می‌خواهید بروید انعطاف‌پذیر باشید، همیشه یک معامله دریافت می‌کنید و در این فرآیند مقدار زیادی پول پس انداز خواهید کرد.

وقتی در یک زمان در یک مکان قفل می شوید، با هر قیمتی که نشان می دهد گیر می کنید. هیچ چیز نمی تواند آن را تغییر دهد. اما وقتی انعطاف پذیر می شوید، ناگهان تمام دنیا به روی شما باز می شود و بلیط هواپیما ارزان شگفت انگیزی را خواهید یافت!

Fly Budget Carriers

سال‌ها پیش، اگر می‌خواستید بین قاره‌ها پرواز کنید، بیشتر درگیر خطوط هوایی گران قیمت سنتی بودید. این دیگر درست نیست. این روزها شما می توانید بیشتر مسیرهای دور دنیا را با یک ایرلاین ارزان قیمت پرواز کنید. مطمئناً، ممکن است آن‌قدرها راحت نباشند و ممکن است لازم باشد برای ارتقاءهای ممتاز مانند چمدان‌های چک‌شده و وعده‌های غذایی پول بپردازید، اما آن‌ها دنیا را به آستان شما می‌آورند بدون اینکه بانک را شکست دهید.

خطوط هوایی مقرون به صرفه عمدتاً مسیرهای کوتاه و متوسط را ارائه می دهند. در حالی که اکثر شرکت‌های هواپیمایی مقرون به صرفه (به ویژه نروژی ایر) مسیرهای طولانی مدت خود را در طول COVID-19 لغو کردند، تصور می‌کنم برخی از آنها پس از بهبود صنعت سفر بازخواهند گشت.

در حال حاضر، خطوط هوایی مقرون به صرفه عمدتاً به صورت منطقه ای فعالیت می کنند، بنابراین پیدا کردن یک پرواز ارزان واقعاً آسان است، حتی در این عصر قیمت های بالاتر.

نکته حرفه ای: اگر مطمئن نیستید که کدام خطوط هوایی مقرون به صرفه به کجا پرواز می کنند، به وب سایت فرودگاه مبدا خود مراجعه کنید تا لیستی از خطوط هوایی که به آنجا پرواز می کنند را دریافت کنید.)

پرواز خطوط هوایی مقرون به صرفه، جایگزین خوبی برای پرواز با هواپیماهای بزرگ در صورت امکان است. هدیه‌های کمتری دریافت می‌کنید، اما می‌توانید بسته‌ای در قیمت صرفه‌جویی کنید.

فقط مراقب هزینه ها باشید. اینجوری پول در میارن! خطوط هوایی مقرون به صرفه اغلب برای چمدان‌های چک‌شده، چمدان‌های دستی، چاپ کارت پرواز، استفاده از کارت اعتباری، و هر چیز دیگری که می‌توانند از آن فرار کنند، هزینه دریافت می‌کنند. مطمئن شوید که هزینه بلیط و هزینه ها را جمع کنید تا مطمئن شوید که قیمت کمتر از یک شرکت بزرگتر است.

همچنین می‌خواهید موقعیت فرودگاه ایرلاین ارزان قیمت در مقصد مورد نظر خود را دوباره بررسی کنید. این خطوط هوایی اغلب به داخل و خارج از فرودگاه هایی که از شهر واقعی بسیار دور هستند، با گزینه های حمل و نقل محدود و گران پرواز می کنند.

به عنوان مثال، شاتل به Beauvais، فرودگاه ارزان پاریس، 29 یورو یک طرفه هزینه دارد. اگر پرواز رفت و برگشت دارید، به این معنی است که باید حدود 60 یورو به قیمت بلیط هواپیما خود اضافه کنید تا ببینید آیا حتی با پرواز با یک ایرلاین ارزان قیمت صرفه جویی می کنید یا خیر.

همیشه مستقیم پرواز نکنید

نه تنها به انعطاف پذیری در مورد تاریخ و مقصد کمک می کند، بلکه انعطاف پذیری در مسیری که طی می کنید، راه دیگری برای دریافت یک پرواز ارزان است. برای مثال، گاهی اوقات پرواز به لندن و گرفتن یک خط هوایی مقرون به صرفه به آمستردام ارزان‌تر از پرواز مستقیم به آمستردام از شهر مبدأ است.

من دقیقاً زمانی که به پاریس می رفتم این کار را انجام دادم. پرواز از ایالات متحده 900 دلار بود، اما من می توانستم با 600 دلار به دوبلین پرواز کنم و یک پرواز 60 دلاری به پاریس داشته باشم. این به معنای زمان پرواز بیشتر بود، اما 240 دلاری که پس انداز کردم برای من ارزشش را داشت.

برای استفاده از این روش متوجه شوید که هزینه رفتن مستقیم به مقصد چقدر است. سپس، Google Flights را باز کنید و قاره مقصد را تایپ کنید تا قیمت‌های فرودگاه‌های اطراف را بررسی کنید. اگر این تفاوت بیش از 150 دلار آمریکا باشد، من به دنبال این هستم که ببینم چقدر می توانم از فرودگاه دوم به مقصد اصلی خود برسم (چه با پرواز ارزان قیمت یا قطار، اگر خیلی دور نیست). می‌توانید از Rome2Rio برای کمک به جستجوی بهترین راه‌ها برای رفت و آمد بین فرودگاه نزدیک و مقصد اصلی خود استفاده کنید.

برای ترک هم می توانید این کار را انجام دهید. ممکن است پرواز از فرودگاه نزدیک ارزان تر باشد. من اغلب فرودگاه‌های دیگر را جستجو می‌کنم تا ببینم آیا پرواز/رانندگی/قطار در آنجا ارزان‌تر است و سپس به مقصد نهایی پرواز کنم. برای پروازهای بین المللی طولانی، می تواند ارزش وقت اضافه را داشته باشد!

اگر بخش‌های جداگانه رزرو می‌کنید، حتماً حداقل سه ساعت بین اتصالات فاصله داشته باشید. این به شما فضایی را می دهد تا در صورت تاخیر وجود داشته باشد زیرا پرواز دوم شما منتظر شما نخواهد بود (شما با یک شرکت هواپیمایی جداگانه رزرو کرده اید، بنابراین آنها اهمیتی نمی دهند که دیر کردید یا نه).

ترک یک بافر سه ساعته شما را برای خسارت بیمه نیز پوشش می دهد، زیرا اکثر شرکت های بیمه از شما می خواهند که حداقل 3 ساعت تاخیر داشته باشید تا بتوانید ادعایی داشته باشید.

این روش کار بیشتری دارد زیرا شما باید مسیرهای مختلف زیادی را مشخص کنید و خطوط هوایی مختلف را بررسی کنید. اما می تواند قیمت پرواز شما را کاهش دهد، که اگر در نهایت چند صد دلار پس انداز کنید ارزش تلاش بیشتری را دارد.

توجه: اگر پروازی به مقصد یا از اروپا تاخیر داشته باشید، ممکن است غرامت اضافی (بیش از 600 یورو) به شما بدهکار باشد.

موارد مهم خرید بلیت هواپیما:

1-سعی کنید بلیت های رفت و برگشت تهیه کنید اینکار مقرون به صرفه و مناسب میباشد.

2-هنگام تعطیلات خرید بلیت انجام ندهید چون معمولا در این بازه زمانی هزینه ها بسیار بالا می باشد.

3-همیشه به هزینه های اضافی پرواز دقت داشته باشید از جمله( هزینه بار و …).

4-از آژانس هایی بلیت تهیه کنید که تخفیفات فوق العاده در نظر میگیرند.

5-قبل از سفر تحقیق کنید که پرواز شما چند فرودگاه دارد زیرا معمولا پروازهایی به سمت یک فرودگاه ارزان تر هستند.

 

.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا