سفر و گردشگری

شهر های کوچک وینسلو و کامبریا

جشن گرفتن شهرهای کوچک آمریکا به یکی از سنت‌های مورد علاقه مجله اسمیتسونین تبدیل شده است: فرصتی برای گم شدن در سرعت پایین خیابان‌های قابل پیاده‌روی، بازی‌های بیسبال در لیگ کوچک و آب‌های پر از حیات وحش. این جوامع دروازه‌هایی به پارک‌های ملی وسیع، میراث بومیان آمریکا و تاریخ راه‌آهن زیرزمینی هستند، جایی که ویژگی‌هایی مانند حفظ، غرور و استقامت اغلب دست به دست هم می‌دهند.

شهر کوچک کنار دریا: کامبریا، کالیفرنیا

زمانی که سرمایه‌دار رسانه‌ای ویلیام راندولف هرست برای اولین بار در سال 1865 40000 جریب زمین مزرعه‌ای را خریداری کرد تا مجموعه‌ای که اکنون مشهور است در بالای تپه خود بسازد، کامبریا در نزدیکی آن تا حد زیادی ناشناخته بود. دیگر نه. امروزه، این دهکده ساحلی زیبا پر از بوتیک‌فروشی‌ها، گالری‌های هنری و عتیقه‌فروشی‌ها است. همچنین یک پایگاه ایده آل برای بازدید از قلعه هرست است. این سایت مشهور جهانی که تنها در شش مایلی شمال واقع شده است، سرانجام پس از یک تعطیلی طولانی و دو ساله ناشی از خسارت طوفان و بیماری همه گیر، در ماه مه بازگشایی شد. زمان فوق‌العاده‌ای است، زیرا سال 2022 صد و پنجاهمین سالگرد تولد معمار آن جولیا مورگان است. همراه با دسترسی بازسازی شده به آثار هنری مجلل املاک، استخرهای خیره کننده و اتاق های بزرگ، قلعه بازگشایی خود را با یک تور جدید که به زندگی و حرفه باورنکردنی مورگان می پردازد و بخش هایی از قلعه که به ندرت دیده شده است که تخصص طراحی او را برجسته می کند، جشن می گیرد. عناصر قابل توجه شامل انبوهی از سبک های معماری قلعه، مانند گوتیک و نئوکلاسیک، و ادغام یکپارچه مورگان از مجموعه هنری شخصی هرست است. این ملک زمانی دارای یک باغ وحش خصوصی بود که پلنگ، خرس، کانگورو و گورخر در آن نگهداری می شد. امروزه برخی از نوادگان گورخرهای اصلی هنوز در دامنه تپه های اطراف پرسه می زنند.

همراه با نزدیکی به قلعه، کامبریا همچنین در امتداد بزرگراه 1 و ساحل مرکزی کالیفرنیا، درست در جنوب فیل فوک‌های فیل روکری Piedras Blancas، جایی که هر ساله هزاران پستاندار دریایی جفت می‌شوند، پوست‌اندازی می‌کنند، به دنیا می‌آیند و استراحت می‌کنند. همچنین تنها 24 مایلی جنوب راگد پوینت – دروازه‌ای به خط ساحلی ناهموار بیگ سور کالیفرنیا، با مسیرهای پیاده‌گردی، اردوگاه‌ها و مناظر طبیعی شگفت‌انگیز آن است. تقریباً 100 اسب کلایدزدیل آزادانه در زمین‌های مزرعه 2000 هکتاری کوول کامبریا پرسه می‌زنند. گشت‌های این ملک – با جنگل‌های کاج بکر مونتری و چشم‌انداز اقیانوس – هم با تریلر و هم سوار بر اسب در مزرعه انجام می‌شود.

کافه‌ها، اتاق‌ها و رستوران‌های متعدد کامبریا عبارتند از رستوران لین، که به‌خاطر پای «جهانی معروف» اولالی‌بری‌اش معروف است، و Indigo Moon، یک غذاخوری مدرن آمریکایی با فروشگاه پنیر و شراب خاص خود که یکشنبه‌ها یک صبحانه جاز زنده برگزار می‌کند.

مسافران هفته می توانند در اقامتگاه بسیار رمانتیک وایت واتر کامبریا با مبلمان و طراحی های سفارشی متاثر از فرهنگ بوهمی اسکاندیناوی و کالیفرنیا دهه 1970 اقامت کنند. این ملک بوتیک به‌طور ایده‌آل در امتداد ساحل مون استون قرار گرفته است، که به خاطر مجموعه‌ای از شیشه‌های دریایی فرسوده از موج – از جمله عقیق‌های سنگ ماه – که در شن‌هایش پراکنده شده‌اند، نام‌گذاری شده است. مراقب نهنگ های مهاجر باشید، از جمله نهنگ های خاکستری (دسامبر تا آوریل) و گوژپشت ها (از می تا اکتبر).

شهر کوچک آرام: وینسلو، آریزونا

50 سال از زمانی که گروه راک کانتری ایگلز برای اولین بار آهنگ خود را با نام “Take it Easy” منتشر کرد می گذرد. در سال‌های بعد، خط نمادین آن، «ایستادن در گوشه‌ای در وینسلو، آریزونا» به یک سرگرمی آمریکایی تبدیل شده است. تا به امروز، مسافران از سرتاسر جهان همچنان از وینسلو استندین در پارک کرنر دیدن می‌کنند تا با نقاشی دیواری فورد و مجسمه‌ای در اندازه واقعی مرد و گیتارش، عکس بگیرند.

وینسلو پایگاه ایده آلی برای کاوش در کشور فلات مرتفع آریزونا است و سال 2022 60 سال از زمانی که جنگل سنگ‌شده مجاور، با جنگل رنگین کمان از چوب سنگ‌شده، فسیل‌های تریاس پسین و یک پوبلو تا حدی حفاری‌شده، تبدیل به یک پارک ملی شد، می‌گذرد. این شهر مدت‌هاست که یکی از ایستگاه‌های مورد علاقه مسافران مسیر 66 بوده است، البته در خط جنوب غربی آمتراک، بین لس‌آنجلس و شیکاگو، قابل ذکر نیست. وینسلو خانه تاریخی لاپوسادا به سبک هاسیندا (که در زبان اسپانیایی به معنای «محل استراحت» است)، یک بنای تاریخی ملی در سال 1930 است که اتفاقا آخرین هتل بزرگ راه‌آهن فرد هاروی، کارآفرین مهمان‌نوازی است. امروزه، ملک بازسازی شده یک اثر هنری ناب است که با تخت‌های کاج پوندروسا، آینه‌های کاشی تالاورا و فرش‌های زاپوتک یادآور دیدگاه اصلی معمار مری الیزابت جین کولتر است. مهمان‌های هتل و ساکنان محلی به‌طور یکسان به اتاق فیروزه‌ای آن می‌روند، رستورانی دوست‌داشتنی که غذاهای مدرن جنوب غربی را به سبک زیبا و بازسازی‌شده یک ماشین غذاخوری سابق راه‌آهن سانتافه سرو می‌کند.

وینسلو شهری است که توسط بومیان آمریکایی و پیشگامان غربی شکل گرفته است، تاریخی که در موزه Old Trails آن به طور کامل به نمایش گذاشته شده است. یا به پارک ایالتی هومولوی با مساحت بیش از 4000 هکتار بروید تا صدها مکان باستانی هوپی، از جمله سنگ نگاره‌ها و سنگ‌نگاره‌ها را ببینید. نزدیکی Clear Creek Reservoir ماجراجویی در فضای باز را ارائه می دهد. برای استفاده در آب‌های دره غربی مخزن محصور شده با ماسه سنگ، کایاک، کانو و SUP را اجاره کنید، یا در بخش شرقی مطیع‌تر شنا و ماهیگیری را انتخاب کنید. در بیست و شش مایلی غرب وینسلو، دهانه شهاب سنگ، بهترین دهانه برخورد شهاب سنگ روی زمین قرار دارد. این سایت میزبان تورهای راهنما، همراه با مرکز کشف تعاملی است که تاریخ و علم را در پس برخوردهای جهانی شهاب سنگ برجسته می کند.

فروشگاه‌های تخصصی در مرکز شهر وینسلو و ساختمان‌های احیای استعماری اسپانیا، آثار هنری و سوغاتی‌های Route 66 را می‌فروشند. Motor Place Mercantile جدید یک فروشگاه تک‌نظامی برای زیور آلات کاکتوس‌های مسی، صابون‌های ساخت وینسلو و تافی‌های نمکی است. برای صرف غذا، آبجوسازی Relic Road مجموعه‌ای خوب از دم‌نوش‌ها و پیش‌غذاهای آریزونا مانند بیکن آبجو شیرین‌شده و ترشی سرخ شده سرو می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا