متفرقه

5 مورد از بهترین فیلم های جورج کلونی در 15 سال اخیر

1. سه پادشاه

اولین جنگ خلیج فارس در حال پایان است و سرگرد ناراضی کلونی، آرچی گیتس، به سمت پایان دوره وظیفه خود در کمدی سیاه دیوید او. سربازان او که به سختی توانمند هستند در حال لگد زدن به پاشنه های خود هستند و برای یک جنگ تیراندازی مناسب دست و پا می زنند. او آنقدر وحشت دیده است که نسبت به آن بی حس شده است. با این حال یک چیز او را خوشحال می کند: خبری از انبار شمش کویتی که در صحرا دفن شده است. “یعنی مثل آنها مکعب های کوچکی که در آب داغ می گذارید تا سوپ درست کنید؟” یکی از زیر دستانش می پرسد. جای تعجب نیست که ماموریت بازیابی آن به یک فاجعه تبدیل می شود. این یک به‌روزرسانی نسل X از قهرمانان کلی است، و تنها چیزی که خشک‌تر از صحرای لخت و بی‌نظیری است که سربازان را احاطه کرده است، خنده‌های فیلمنامه است که در لبه یک تلنگر مستقیم جنگ، جهنم و بیرون می‌رقصند. مسخره کردن و بیرون رفتن.

2. ای برادر کجایی؟

این فیلم که در سال 2000 در آمریکا فیلم برداری شده است اقتباس شده از کتاب ادیسه و هومر است.

اولیس اورِت مک گیل (جرج کلونی)، پیت (جان تورتورو) و دلمار (تیم بلیک نلسون) سه دوست زندانی که بعد از فرار از زندان به دنبال یک میلیون دلاری که که دلمار ادعا می کند قبل از افتادن به زندان از یک ماشین حمل پول دزدیده و در یک دره مخفی کرده است می روند. آن ها برای برداشتن پول ها فقط 4 روز وقت دارند زیرا قرار است طی یک پروژه آن دره پر از آب شود. آیا موفق می شوند؟

3. مایکل کلیتون

تریلر حقوقی کلونی یکی از گونه‌های کمتر مورد توجه است، اما مایکل کلیتون پیشنهاد می‌کند که باید بیشتر در دادگاه حاضر شود. کلایتون یک نوع ثابت کننده مخفی برای یک شرکت حقوقی در نیویورک است که با خلأهای قانونی کثیف و کار می کند که مشتریان شرکت را به دام انداخته است. سپس یک شب، معلوم می شود که او آنقدر که فکر می کرد ضد گلوله نیست، و بهایی بر سر او از طرف برخی افراد بسیار بد است. کلایتون برای رهایی از آن متوجه می‌شود که باید به سیستم قانونی که زندگی حرفه‌ای‌اش را در اطراف آن گذرانده تکیه کند و یک شرکت بزرگ و شرور در تجارت کشاورزی را در حالی که در آن مشغول است، سرنگون کند. تونی گیلروی نویسنده سه گانه بورن – که در حال حاضر چند جنگ ستارگان را با اسپین آف Rogue One خود Andor به راه می اندازد – کارگردانی می کند و تنش را در طول اکشن پرپیچ و خم و سخت نگه می دارد.

4. خارج از دید

خارج از دید یک فیلم جنایی محصول آمریکا است که سال 1998ساخته شده است. جک فولی که نقش آن را جورج کلونی بازی می کند بخاطر سرقت از بانک دستگیر می شود و به زندان فلوریدا می افتد. جک به کمک دوستش بادی از زندان می گریزد و مجبور می شود که یک افسر زن به نام کارن سیسکو، با بازی جنیفر لوپز، را گروگان بگیرد و…

5. Ocean’s Eleven

راهی فوق‌العاده استرس‌زا برای گذران زندگی آسان است. و با این حال، اگر یک از پادشاهان شیک بخواهد شما را متقاعد کند که آزادی خودللل را برای سرقت سه کازینو در یک شب به خطر بیندازید، دنی اوشن کلونی خواهد بود. مانند تمام مغز متفکران بزرگ دزدی، او تازه از زندان بیرون آمده است و به بالغ ترین شکل ممکن به همسر سابقش واکنش نشان می دهد که پسر جدیدش را با 160 میلیون دلار پاکسازی می کند. گروه بازیگران (جولیا رابرتز، مت دیمون، دان چیدل، اندی گارسیا، کارل راینر) بازی A خود و ادای احترام شیک سودربرگ را به کلیک‌های درخشان وگاس در اواسط دهه شصت به آرامی و با اعتماد به نفس به ارمغان می‌آورند. از پرخاشگرترین، وحشی‌ترین سال‌های زندگی‌اش، مبارزه با فیلم زنگ زده برد پیت – که مقاومت‌ناپذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا