سفر و گردشگری

دلایل گردشگری داخلی

گردشگری داخلی هم برای اقتصاد گسترده‌تر بریتانیا و هم برای کسب‌وکارها در یک مقصد خاص مفید است. برای کمک به درک عواملی که بر تصمیمات مردم برای رفتن به تعطیلات داخلی تأثیر می‌گذارند، دپارتمان دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش (DCMS) RAND Europe را مأمور کرد تا تأثیر بازاریابی گردشگری داخلی با بودجه عمومی را بررسی کند.

گردشگری داخلی

گردشگری داخلی یکی از بهترین روش های رونق اقتصادی در بسیار از کشورهاست که سهامدارن و سرمایه گذران زیادی را به خود جذب می کند. این صنعت مزایای زیادی دارد هم از نظر اقتصادی هم ازنظر افزایش سطح فرهنگ جامعه. در سال 2018، ساکنان بریتانیا 97.4 میلیون سفر یک شبه در انگلیس انجام دادند که در مجموع 296 میلیون شب دور از خانه (با میانگین طول سفر 3 شب) و 19.3 میلیارد پوند هزینه کردند.

هر سال دولت بریتانیا بودجه زیادی به این صنعت تخصیص می دهد و ایده های زیادی برای بازاریابی آن ارائه می کند. در حال حاضر بخش اعظم این بودجه صرف بازایابی و جذب مسافران خارجی می شود و کمتر برای تیلیغ و ترویج گردشگری داخهلی صرف می شود.

چگونه کمک کردیم؟

برای کمک به درک عواملی که بر تصمیمات مردم برای گرفتن تعطیلات داخلی تأثیر می‌گذارند، دپارتمان دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش (DCMS) RAND Europe را مأمور کرد تا شواهدی را در این زمینه با تمرکز ویژه بر تأثیر بازاریابی گردشگری داخلی با بودجه عمومی ارائه کند. .

محققان یک ارزیابی سریع شواهد (REA) را برای ارائه یک ارزیابی جامع، سیستماتیک و انتقادی از دامنه و کیفیت شواهد موجود در مورد عوامل مؤثر بر گردشگری داخلی و نقش بازاریابی گردشگری داخلی با بودجه عمومی انجام دادند.

اهمیت گردشگری داخلی

گردشگری داخلی یکی از راه های رونق اقتصادی و ایجاد شغل است. بسیاری از کشورها با ترویج این بخش از صنعت گردشگری باعث ایجاد شغل و درآمدزایی برای بسیاری افراد شده اند. پولی که برای گردشگری داخلی صرف می شود به خودکشور بازمیگردد و باعث گردش مالی و بهبود اقتصاد کشور می شود. با ترویج گردشگری داخلی و بومی مشاغلی زیادی به وجود می آید که بیشتر آن ها برای افراد بومی منطقه گردشگری است. این افراد می توانند مشاغل زیادی ایجاد کنند و به کسب درآمد بپردازند درنتیجه شاهد کاهش فقر خواهیم بود. علاوه بر این گردشگردی داخلی باعث آشنایی مردم با فرهنگ های مختلف جامعه و آشنایی با تاریخ کشور و افزایش آگاهی می شود. حتی گاهی افراد جامعه از تخریب محیط زیست آگاه می شوند و برای حفظ آن  تلاش می کنند که  این به خودی خود یکی از مهم ترین مزایای گردشگری داخلی است و میزان اهمیت آن را نشان می دهد.

چه چیزی پیدا کردیم؟

عوامل متعددی بر گردشگری داخلی تأثیر می گذارد:

عوامل اقتصادی: شواهد متفاوتی در مورد تأثیر عوامل اقتصادی بر گردشگری داخلی وجود دارد، اگرچه قیمت‌های داخلی بالا مانع از گردشگری داخلی می‌شود.

فعالیت‌ها و ویژگی‌های خاص مرتبط با مقصد: مشخص شده است که اینها تأثیر مهمی هم بر جایی که مردم برای سفر انتخاب می‌کنند و هم بر سطح گردشگری داخلی دارند.

ویژگی های جمعیت شناختی: سطح تحصیلات پایین و حضور کودکان ارتباط مثبتی با گردشگری داخلی دارد. شواهد کمی در مورد سایر عوامل جمعیت شناختی مانند وضعیت تأهل، سن و وضعیت شغلی وجود دارد.

نگرش‌های زیست‌محیطی: برخی شواهد نشان می‌دهند که افراد با نگرش‌های دوستدار محیط‌زیست نگرش مثبت‌تری نسبت به تعطیلات داخلی دارند. با این حال، شواهد همچنین نشان می دهد که تقاضا برای تعطیلات بین المللی در این گروه همچنان بالاست.

آب و هوا: نشان داده شده است که آب و هوا هم در کشور مبدا و هم در کشورهای مقصد بر تصمیم برای داشتن تعطیلات داخلی یا سفر به خارج از کشور تأثیر می گذارد.

زیرساخت های حمل و نقل: داشتن اتصال حمل و نقل خوب و دسترسی بهتر به طور مثبت با گردشگری داخلی مرتبط است.

ارزیابی سریع شواهد ما چند شکاف در شواهد پیدا کرد:

شواهد منتشر شده به طور کلی دارای تاریخ هستند.

تأثیر روندهای ژئوپلیتیک اخیر مانند برگزیت، مسائل امنیتی مانند بیماری های همه گیر، و فناوری های جدید مانند رسانه های اجتماعی و اینترنت به تفصیل پوشش داده نشده است.

بسیاری از ادبیات بر اساس شواهد خارج از بریتانیا است.

بسیاری از عوامل مرتبط دیگر – مانند رویدادهای گردشگری، دسترسی حمل و نقل و جمعیت – یا پوشش داده نشده اند یا با جزئیات بسیار کمی پوشش داده شده اند.

شواهد محدودی در مورد نقش و تأثیر کمپین های گردشگری داخلی با بودجه عمومی بر تصمیم گیری مردم وجود دارد.

از نظر شواهد مربوط به نقش و تأثیر کمپین‌های گردشگری داخلی با بودجه عمومی بر تصمیم‌گیری، متوجه می‌شویم که:

شواهد در مورد تأثیر بازاریابی مقصد با بودجه عمومی بر گردشگری داخلی بسیار محدود است. این شکاف شواهد زمانی که دامنه مطالعه را به زمینه بریتانیا محدود می‌کنیم بیشتر برجسته می‌شود.

مشکل مهمی که تحقیقات در این زمینه با آن مواجه است، چالش اندازه گیری تاثیر فعالیت های بازاریابی مقصد است. رویکردهای سنتی نقش فزاینده اینترنت و رسانه های اجتماعی آنلاین در انتخاب سفر را در نظر نمی گیرند.

شواهد بسیار کمی در مورد تأثیر بازاریابی مقصد (داخلی یا غیر داخلی) بر سفرهای جابه‌جایی به خارج از فصل اوج، جابه‌جایی سفرهای تعطیلات به مناطق مختلف یا تشویق مردم به افزایش مدت زمان سفر وجود دارد.

در مقاله دوم ما با بررسی داده ها و تحقیق و پروژه در این باره متوجه شدیم که رسیدگی به منابع و تخصیص بودجه بر افزایش گردگشری داخلی تأثیر به سزایی دارد. برای تعیین میزان گردشگری داخلی می توان از راه های جدیدی مثل داده های تلفن همراه و رسانه های اجتماعی و یا تراکنش های کارت های اعتباری تعیین کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا