سفر و گردشگری

8 شهر دیدنی جهان

1. بارسلونا، اسپانیا

سواحل، ساختمان ها و قایق ها. هدف بارسلونا همین است. از سواحل خیره کننده مدیترانه گرفته تا شگفتی های معماری آنتونی گائودی، تا فرهنگ قایق بادبانی، بارسلونا در کنار دریا زندگی می کند و نفس می کشد. به این غذا، هنر، تاریخ و هتل‌های فوق‌العاده اضافه کنید و به راحتی متوجه می‌شوید که چرا بارسلونا یکی از بهترین شهرهای جهان برای بازدید است.

آیا می دانستید که تاریخ بارسلونا به بیش از 2000 سال قبل باز می گردد؟ این بدان معناست که معماری به سبک رومی را در کنار ساختارهای گوتیک، کلیساهای جامع رنسانس، تا معماری مشهور جهانی که توسط آنتونی گائودی طراحی شده است، خواهید دید. در واقع، ساگرادا فامیلیای گائودی یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری بارسلون است.

بارسلونا یکی از شهرهای اصلی منطقه کاتالونیای اسپانیا است و به همین دلیل، پایتخت غذاهای کاتالونیایی است. اما می توانید تمام غذاهای لذیذ منطقه ای اسپانیا را در اینجا پیدا کنید، از باسک و گالیسی گرفته تا اندلس و فراتر از آن.

2. ابوظبی، امارات متحده عربی

ابوظبی همتای آسمان خراش های بلند و سبک زندگی پر زرق و برق دبی است. مطمئناً، لوور خاص خود را دارد، اما تمرکز در ابوظبی پذیرش سبک زندگی و فرهنگ محلی و تمرکز بر میراث منحصر به فرد امارات متحده عربی است.

ابوظبی جایی است که معماری اسلامی، از مسجد جامع شیخ زائد تا موزه قصر الحسن، در آن حاکم است. البته قرن بیست و یکم با صدای بلند و واضح در معماری ابوظبی و همچنین به شکل برج‌های اتحاد و نایب السلطنه یائی و غیره اتفاق می‌افتد.

مانند دبی، در ابوظبی از هیچ هزینه ای دریغ نمی شود. کافی است به هتل های لوکس جزیره سعدیات یا پیست فرمول یک در پیست Yai Marina نگاه کنید. حتی یک Ferrari World و Warner Bros World برای بچه ها وجود دارد. اما طبیعت نیز بخش بزرگی از زندگی در ابوظبی است، از پارک ملی حرا تا سواحل باشکوه جزیره حدیریات.

3. آمستردام، هلند

آمستردام یکی از آسان‌ترین شهرهای جهان است که از بسیاری از دروازه‌های اصلی آمریکای شمالی و اروپا پرواز می‌کند. اما فراتر از دسترسی آسان، این چیزی است که آمستردام به مسافران ارائه می دهد که آن را به یکی از بهترین شهرهای جهان برای بازدید تبدیل می کند.

آمستردام با پیچ و خم کانال‌ها، خیابان‌های دوست‌دار دوچرخه، و کوچه‌های سنگ‌فرش، موزه‌های مشهور جهان، معماری تاریخی، فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های عالی، به سادگی خیره‌کننده است.

آمستردام رنگ است. بهار که می آید، شهر با هر سایه ای از رنگین کمان از غرفه های گل بسیاری که دسته گل های نمادین لاله هلندی را می فروشند، منفجر می شود. حتی مناطق کشتی‌رانی و بارانداز صنعتی که زمانی دلهره‌آور بود، به فروشگاه‌های بوتیک، هتل‌ها و گالری‌ها تبدیل شده‌اند.

و سپس صحنه فرهنگی آمستردام وجود دارد. موزه‌های این شهر در سطح بعدی قرار دارند، از موزه ون گوگ گرفته تا موزه نمادین Rijksmuseum، موزه Stedelijk و غیره. مردم محلی و بازدیدکنندگان به طور یکسان در آمستردام با دو چرخ یا روی آب می گذرند، چه مسیر دوچرخه سواری باشد یا یک کشتی کروز در کانال.

4. مادرید، اسپانیا

اسپانیا شهرهای خارق العاده زیادی برای کاوش دارد، اما هیچ کدام به اندازه پایتخت، مادرید جذاب نیست. ترکیبی از تاریخ و فرهنگ، هنر و طراحی، غذا و سرگرمی، مادرید تجسم همه چیزهایی است که مردم در مورد یک شهر اروپایی فوق العاده دوست دارند.

قرن ها تاریخ گرد هم آمدند تا مادریدی را که امروز می شناسیم بسازند. لایه‌های مادرید از ریشه‌های سلطنتی گرفته تا نفوذ مورها، سال‌های انقلاب، و پیشرفت‌های جهانی و تکنولوژیکی قرن بیست و یکم، متنوع و عمیق هستند.

جای تعجب نیست که این شهری است که الهام بخش آثار بزرگ گویا و پیکاسو، بالنسیاگا، آلمودوار و فراتر از آن است. از موزه مشهور جهانی دل پرادو دیدن کنید یا از معماری فوق العاده باروک و بل اپوک در سراسر شهر شگفت زده شوید.

وقتی صحبت از هتل‌ها، غذاخوری‌ها و سرگرمی‌ها می‌شود، مادرید فراتر از زیبا، شیک و بی‌نقص طراحی شده است. در طول قرن‌ها در خیابان‌های تاریخی آن بگردید و به رستوران‌ها و کافه‌های امروزی قدم بگذارید تا تجربه‌ای را داشته باشید که در آزمون زمان مقاومت کند.

5. سیدنی، استرالیا

سیدنی با سکوی دیدنی کنار بندر، سواحل خیره کننده، و استعداد جهانی (و البته آرام) واقعاً یکی از بزرگترین شهرهای جهان است. ساکنان و بازدیدکنندگان به طور یکسان از یک غذای خوب به همان اندازه که در پیاده روی کنار ساحل لذت می برند، لذت می برند.

مردم محلی اینجا در کنار آب زندگی می‌کنند و می‌میرند، چه یک سفر دریایی غروب آفتاب یا یک ناهار معمولی در کنار آب. فرهنگ و طراحی اینجا عالی است. فقط به خانه اپرای نمادین سیدنی و پل بندرگاه سیدنی نگاه کنید. سیدنی در مورد برق و هیجان است، اما همچنین در مورد مجهز بودن به بهترین موج برای سوار شدن بر موج عالی است.

از سواحل ساحل بوندی گرفته تا زرق و برق خیابان جورج، تقریباً در هر جای سیدنی می توانید جا شوید. این همچنین یکی از نقاط پرش است که از آنجا می‌توانید ساحل طلایی استوایی و ساحلی را تا بریزبن کاوش کنید.

6. سن میگل دی آلنده، مکزیک

دلیلی وجود دارد که سان میگل دی آلنده به عنوان بهترین شهر جهان توسط مجلات برتر بین المللی مسافرتی انتخاب شده است. این یک موزه واقعی در فضای باز است که با رنگ های روشن و خیابان های سنگفرش پوشیده شده است. برخی از بهترین هتل‌های بوتیک مکزیک، رستوران‌های افسانه‌ای، موزه‌ها، سرگرمی‌های فضای باز، و چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در منطقه اطراف را به آن اضافه کنید، که انکار زیبایی و جذابیت ذاتی سان میگل دی آلنده دشوار خواهد بود.

در مرکز شهر، Parroquia de San Miguel Arcángel صورتی درخشان قرار دارد – کلیسای نئوگوتیک که به عنوان چراغ راهنمایی در مرکز شهر عمل می کند. اینجا قلب فعالیت است، جایی که میدانی وسیع با مغازه‌های کوچک و خیابان‌هایی که در هر جهت منشعب می‌شوند و در کنار آن کافه‌ها، بوتیک‌فروشی‌ها، و گالری‌های کوچک وجود دارد.

سن میگوئل د آلنده بهشت ​​هنرمندان، مملو از مناظر باشکوه و معماری تماشایی است.

7. لیسبون، پرتغال

لیسبون واقعاً یک شاهکار است – و در عین حال یک شاهکار پنهان. لیسبون یکی از تحت رادارترین پایتخت‌های اروپای غربی، مانند یک تابلوی نقاشی، با سقف‌های کاشی‌کاری‌شده قرمز، ساختمان‌های ساحلی رنگارنگ، تله‌کابین و معماری قرون وسطایی کامل شده است.

اما لیسبون بسیار شهری قرن بیست و یکمی است و کافه‌ها و رستوران‌های مدرن، هتل‌های بوتیک، موزه‌ها و سرگرمی‌ها نیز دارد. لیسبون که بر روی هفت دامنه تپه ساخته شده، مشرف به منظره شهر و همچنین ریو تجو است که در آن به اقیانوس اطلس می رسد. خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، سازه‌های باستانی، و قله‌های کلیساهای جامع را که بر فراز ابرها زیر و رو می‌شوند، تصویر کنید.

یکی از محبوب ترین محله ها، Bairro Alto، جایی است که قلب لیسبون در آن می تپد. ما در مورد رستوران‌های دنج، بوتیک‌ها، نقاط داغ و تفرجگاه‌های کنار آب صحبت می‌کنیم.

لیسبون به همان اندازه که قدردانان آثار باستانی اروپایی را فرا می خواند، شب جغدهای تندخو و جوانان جوشان را فرا می خواند. این شهری برای همه اعصار است، و شهری است که برای مدت طولانی موفق به حباب زدن در زیر سطح شده است.

8. وین، اتریش

اگر پاریس را دوست دارید، وین را دوست خواهید داشت. اگرچه شهرها کاملاً متفاوت هستند، اما ظرافت، تاریخ، زرق و برق و جذابیت آنها به طرز چشمگیری شبیه است. هر دوی آنها با بقایای گذشته ای مجلل، معماری منحط، پارچه های جواهری، و تجملات امپراتوری زندگی می کنند. امروزه وین به خاطر هنر، قهوه خانه ها، غذاخوری ها و طراحی معروف است.

برای قرن ها، وین مقر سلطنت هابسبورگ بود. در قلب کاخ هافبورگ 600 شنود از ثروت امپراتوری قرار داشت. امروزه معماری وین هنوز هم داستان گذشته مجلل خود را بازگو می کند. بقایای قرون گذشته هنوز هم وجود دارد، از مدرسه سوارکاری اسپانیا تا گروه کر پسران وین.

با این حال، وین شهری است که قرن بیست و یکم را در آغوش گرفته است. هتل‌های بوتیک، غذاخوری‌های عالی، موسیقی زنده، فستیوال‌های فضای باز، و موارد دیگر، همگی داستان نسل جوان خلاق و پرانرژی را روایت می‌کنند که کشور را در زمان حال استوار می‌سازد.

وین شهری است برای قدردانی از استادان قدیمی هنر، و قدم زدن در ردپای بتهوون و مالر، و در تمام این مدت از غذای پیشرفته استفاده می‌کند و شب را تا طلوع خورشید می‌رقصند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا