سفر و گردشگری

اهمیت گردشگری در هر کشور – اقتصاد، زیرساخت و فرصت های تجاری

گردشگری عبارت است از سفر در داخل کشور خود یا به یک مقصد بین المللی، برای اهداف تجاری یا تفریحی. این کشور به یک منبع درآمد عمده برای بسیاری از کشورها، به ویژه آنهایی که دارای اقتصاد جوان یا در حال توسعه هستند، تبدیل شده است.وبلاگ ساز رایگان

ما این منبع را در مورد گردشگری و اهمیت آن در اقتصاد جهانی جمع آوری کرده ایم. و همچنین انواع مختلف گردشگری در سراسر جهان، بررسی اهمیت هر نوع.وبلاگ ساز فارسی

گردشگری زمستانی

گردشگری زمستانی یکی از محبوب ترین انواع گردشگری است. برای مثال، تعطیلات اسکی از دهه 1860 رایج بوده است و این صنعت همچنان در حال رشد است.

بسیاری از کشورهایی که قطب گردشگری زمستانی هستند در اروپا هستند و ایالت های خاصی در ایالات متحده و کانادا به مقصد می روند. سوئیس مهد گردشگری زمستانی است و همچنان محبوب ترین مقصد است.

گردشگری انبوه

گردشگری انبوه مفهومی از شرکت های تور، هتل ها و خطوط هوایی است که برای ارائه بسته های تور همکاری می کنند. این نوع گردشگری شامل این است که بتوانید پروازهای خود، محل اقامت و تمام امکانات اضافی را با یک پرداخت رزرو کنید.

این شکل از گردشگری به طور باورنکردنی محبوب شده است، به خصوص در میان جوانانی که مایل به سفر هستند، زیرا معمولاً بسیار ارزان تر از خرید همه چیز به طور جداگانه است. آژانس‌های مسافرتی اغلب گزینه‌های مختلف گردشگری انبوه را اجرا می‌کنند – اما این فرصت‌ها بیشتر به صورت آنلاین تغییر کرده‌اند.

گردشگری طاقچه

گردشگری طاقچه به نوعی از گردشگری تخصصی اشاره دارد که بر یک مفهوم یا موضوع خاص تمرکز دارد. این می تواند غذا، ورزش، سکس، جنگ یا گردشگری حیات وحش باشد. هر یک از این تورها بر مفاهیم فردی خود تمرکز خواهند کرد.

این نوع گردشگری نسبتاً جدید است و هر روز اصطلاحات و انواع تورهای طاقچه بیشتر ظاهر می شوند. همانطور که مردم بیشتر درگیر این موضوعات منحصر به فرد می شوند.

بسیاری از کشورها و شهرک‌ها تمرکز خود را بر گردشگری خاص محدود می‌کنند تا این جایگاه‌های خاص را در جایی که نمی‌توانند بازار عمومی گردشگری خود را رشد دهند، توسعه دهند. به عنوان مثال، سافاری حیات وحش در کشورهای مختلف آفریقایی، و مسابقات قهرمانی راگبی، جمعیت زیادی از گردشگران را به کشورهای میزبان می کشاند. و همچنین کلاس های آشپزی، کافه کرال، و مزه غذا در مکان هایی با فرهنگ غذایی قوی.

گردشگری پایدار

گردشگری پایدار مفهوم احترام و بهبود محیط و مقصدی است که به آن سفر می کنید. این شامل حفظ کرامت فرهنگی مردم و همچنین محیط زیست محیطی و تنوع زیستی آنها می شود.

این می تواند به عنوان نوعی از گردشگری در نظر گرفته شود که در آن شما خود را به مقصد خود وارد می کنید، به جای اینکه فقط آن را از دید یک خارجی ببینید. این یک نوع گردشگری جداگانه نیست، بلکه بخشی از انواع مختلف گردشگری است که به درستی انجام شود.

اکوتوریسم

اکوتوریسم شبیه به گردشگری پایدار است اما از این جهت متفاوت است که گروه‌هایی معمولاً بسیار کوچک به مناطق بکر و حفاظت‌شده سفر می‌کنند. این تورها بر روی کم‌تاثیر بودن تمرکز دارند و هدفشان این است که کمترین ردپایی را در منطقه به جا بگذارند.

این نوع تورها به حفظ بودجه کمک می کند، به مسافر آموزش می دهد و به طور مستقیم به اقتصاد و توسعه محلی منفعت می رساند. آنها همچنین به توانمندسازی جوامع محلی کمک می کنند. این تورها می‌خواهند شما را با خاطرات خود بدون آسیب رساندن به محیط مقصد ترک کنید.

با افزایش آگاهی نسبت به گرم شدن کره زمین و ردپای کربن، اکوتوریسم به ویژه در بین مسافران جوان به طور فزاینده ای محبوب می شود. مردم می‌خواهند مکان‌های جدیدی را کشف و تجربه کنند، بدون اینکه احساس کنند حضور آنها آسیب‌رسان است.

گردشگری داوطلبانه

گردشگری داوطلبانه دقیقاً همان چیزی است که از نام آن پیداست. گردشگران به جای سفر با هدف استراحت در ساحل یا اسکی در برخی از شیب‌های باشکوه، برای کمک به جوامع و کشورهای کمتر خوش شانس سفر می‌کنند.

«گردشگری داوطلبانه» اخیراً به عنوان بیان یک مجموعه ناجی سفیدپوست مورد انتقاد قرار گرفته است، بدون اینکه به طور مشروع برای افرادی که داوطلبان قصد کمک به آنها را دارند مفید باشد. و قطعا می تواند آسیب زا باشد.

اما خوشبختانه، گردشگری داوطلبانه مزایای مشخصی نیز دارد که در برنامه های داوطلبانه به خوبی اجرا می شود. اینها شامل هجوم منابع مالی است که در غیر این صورت به آن جامعه هدایت نمی شد و همچنین درک بین فرهنگی بهبود یافته است.

گردشگری پزشکی

گردشگری پزشکی زمانی است که افراد برای انجام اقدامات پزشکی به سفر می روند. در بسیاری از کشورها، جراحی ها و روش ها پرهزینه هستند یا نیاز به پیوستن به لیست انتظار طولانی دارند. به همین دلیل است که ساکنان چنین کشورهایی برای انجام این اقدامات در یک مکان خارجی سفر می کنند.

آسیای شرقی، کوبا و کانادا تعدادی از مقاصد محبوب‌تر برای این نوع گردشگری هستند. آنها مراقبت ها و روش های با کیفیت بالا را ارائه می دهند، اما با هزینه کسری در مقایسه با کشورهایی مانند ایالات متحده یا بریتانیا.

گردشگری تجربی

گردشگری مذهبی عبارت است از سفر به مناطق، سازه ها و ساختمان های مهم مذهبی در سراسر جهان. بسیاری از مؤمنان در همه ادیان در گردشگری مذهبی شرکت می کنند، زیرا به تقویت ایمان و اعتقاد آنها کمک می کند.

همانطور که می بینید، انواع مختلفی از گردشگری وجود دارد، و تعریف آن دشوار است، اما صرفاً فردی است که به کشور دیگری یا در داخل کشور خود سفر می کند تا استراحت کند، کاوش کند، کمک کند یا چیز جدیدی کشف کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا