سلامتی

معرفی رژیم های غذایی (به همراه توضیح مختصر)

رژیم غذایی سیستم تغذیه

اگر نمی‌خواهید متعهد به شمارش کالری، نظارت بر درشت مغذی‌ها یا برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی باشید، رژیم Nutrisystem ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. در حالی که در این برنامه غذایی هستید، برای دریافت وعده های غذایی از پیش آماده و کم کالری که در خانه خود تحویل داده می شوند، ثبت نام خواهید کرد. هر وعده غذایی بر اساس سن، جنس و هر نوع نیاز غذایی که ممکن است داشته باشید، مقدار کالری ثابتی دارد. به طور کلی، ترکیب درشت مغذی‌های وعده‌های غذایی شما دارای کربوهیدرات بالا، پروتئین و چربی متوسط ​​خواهد بود. فلش سمت راست، اما عامل کلیدی برای کاهش وزن در این رژیم، کمبود کالری شماست: وعده‌های غذایی Nutrisystem طوری طراحی شده‌اند که بین 1200 تا 1500 کالری در اختیار شما قرار می‌دهند. یک روز، به شما این امکان را می دهد که وزن کم کنید و در عین حال تغذیه باشید.

یا این وجود چند نکته وجودئ دارد که لازم است قبل شروع به آن ها متعهد باشید: هزینه این رژیم برای هر فرد در ماه 300دلار است. لازم است از میوه ها و سبزیجات تازه برای غنی تر و تکمیل این رژیم غذایی استفاده کنید. از کربوهیدارت ها و چاشنی ها می توانید برای خوشمزه تر شدن بشقاب غذایی خود استفاده کنید. همچنین شایان ذکر است که عمده وعده های غذایی شامل غذاهایی بسته بندی شده از پیش تهیه شده است اگر همیشه از غذاهای تازه استفاده می کردید این می تواند تجربه ی جدیدی برای شما باشد.

مزایای داشتن یک رژیم غذایی سالم

شاید مزیتی که داشتن یک رژیم غذایی سالم برای اغلب مردم مهم ترین به شمار رود کاهش وزن است. البته که داشتن رژیم غذایی سالم باعث کاهش وزن می شود ولی سالم خوری مزایای دیگری نیز دارد مثل، کمک به سلامت قلب و کمک به جلوگیری از سکته قلبی، کمک به سلامت دندان ها و استخوان ها، بهبود حافظه، بهبود روده ها، سلامتی معده، خواب مناسب در شب و بسیاری از مزایای دیگر. شاید برای شما عجیب باشد اما داشتن یک رژیم غذایی سالم به بهبود خلق و خوی شما نیز کمک می کند. خوردن غذاهای ناسالم و گم شدن در روزمرگی باعث ایجاد استرس و اضطراب در افراد می شود که با سالم خوری و ورزش می توان این استرس را کاهش داد در نتیجه باعث افزایش روحیه و بهبود اخلاق افراد می گردد.

رژیم غذایی جنی کریگ

رژیم جنی کریگ یک برنامه کاهش وزن است که تحویل منظم غذا را با حمایت یک به یک مربی ترکیب می کند تا به کاهش وزن شما کمک کند. هر روز، سه وعده غذایی جنی کریگ، دو میان وعده جنی کریگ و یک میان وعده به انتخاب خود خواهید داشت. سپس هفته ای یکبار، با مربی خود ملاقات خواهید کرد که به سوالات شما پاسخ می دهد و حمایت و انگیزه می دهد. رژیم غذایی جنی کریگ برخی از عناصر روزه داری متناوب را نیز شامل می شود – شما در یک پنجره 12 ساعته غذا می خورید و 12 ساعت باقی مانده از روز را روزه می گیرید. به لطف ترکیبی از وعده های غذایی ناشتا و کم کالری، احتمالاً در حین پیروی از برنامه غذایی جنی کریگ، مقداری وزن کم خواهید کرد.

همانطور که گفته شد، این رژیم دیگری است که به شدت به غذاهای از پیش بسته بندی شده متکی است، که ممکن است برای هر نفر 100 دلار در هفته هزینه داشته باشد. (برای مرجع، USDA تخمین می زند که یک رژیم غذایی مغذی و با هزینه متوسط ​​برای اکثر بزرگسالان باید بین 61 تا 73 دلار در هفته هزینه داشته باشد. فلش سمت راست و قبل از تکمیل وعده های غذایی خود با میوه ها و سبزیجات تازه، که تحت پوشش این برنامه نیستند. علاوه بر این، در حالی که شما به یک مربی شخصی دسترسی دارید، آنها لزوماً افراد حرفه ای آموزش دیده یا معتبر نیستند (مانند متخصصین تغذیه). ممکن است آنها صلاحیت ارائه اطلاعات عمیق درباره سلامت یا تغذیه را نداشته باشند. به طور کلی، این رژیم ممکن است برای شما مناسب باشد اگر دوست دارید در سفر کاهش وزن خود مربی شوید و دوست دارید وعده های غذایی خود را از قبل آماده کرده و تحویل دهید.

رژیم غذایی حجم سنجی

دکتر بارابارا جی محقق با سابقه تغذیه رژیم غذایی Volumetrics را ارائه کرده که نقاط مشترک زیادی با رژیم غذایی سیر کننده دارد. باربارا اعتقاد دارد که اهمیت دادن به غذاهای مغذی مثل لوبیا، غلات کامل، گوشت بدون چربی و میوه‌ها و سبزیجات تازه می تواند به سلامتی شما کمک کند ویک رژیم غذایی سالم را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین با تحقیقات فراوانی که انجام شد می توان اعلام کرد که این رژیم غذایی یعنی اهمیت دادن به مواد مغذی می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.

رژیم غذایی کم FODMAP

رژیم غذایی کم FODMAP که برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) طراحی شده است، انواع خاصی از کربوهیدرات ها به نام الیگوساکاریدهای قابل تخمیر، دی ساکاریدها، مونوساکاریدها و پلی ال ها یا به اختصار FODMAP را محدود می کند. به گفته دانشگاه موناش، که پژوهشی را بر روی رژیم غذایی کم FODMAP انجام داده است، در نتیجه باعث تحریک علائم IBS می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا