سلامتی

رژیم غذایی Nutritarian چگونه کار می کند؟

برنامه سم زدایی سریع 20 روزه: یکی از سه برنامه ارائه شده، این رویکرد برای کمک به کاهش وزن 10 پوندی در 20 روز طراحی شده است، زیرا رژیم غذایی خود را از شر غذاهای ناسالم خلاص می کنید.

برنامه شش هفته ای پرش: این دومین برنامه از سه طرح است. طبق گفته فورمن، با برنامه شش هفته ای پرش، انعطاف پذیرتر، اما هنوز نسبتاً سختگیرانه، یک فرد متوسط ​​حدود 20 پوند از دست خواهد داد.

طرح در حال انجام “Eat to Live”: طرح نهایی و کلی بلند مدت “Eat to Live” انعطاف پذیرتر است، اما فلسفه یکسان است.

احتمالا با هرم رژیم غذایی آشنا هستید. هر غذایی به ترتیب نزولی شامل:سبزیجات. میوه ها؛ دانه؛ آجیل و آووکادو؛ غلات کامل و سیب زمینی؛ تخم مرغ؛ روغن؛ محصولات حیوانی وحشی یا پرورش یافته طبیعی؛ غذاهای فرآوری شده بسیار کم می شود.

تاکید بر بمب های جی: سبزیجات، لوبیا، پیاز، قارچ، انواع توت ها و دانه ها.

رژیم غذایی تراکم مواد مغذی: رژیم غذایی Nutritarian غذاها را براساس مواد مغذی که دارند رتبه بندی می کند. سبزی های مانند، کلم، کلم پیچ و سبزی خردل از مغذی ترین مواداین  جدول هستند و نوشیدنی مثل کولا آخرین ماده غذایی در این جدول است که می توان گفت اصلا ارزش غذایی ندارد

تمرکز بر کفایت مواد مغذی: این به معنای دریافت تمام ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا 3 است.

اجتناب از سموم: این امر به دلیل کاهش طبیعی مواد شیمیایی، سرطان‌زا و عوامل عفونی که در غذاهای فرآوری شده یافت می‌شوند، رخ می‌دهد.

طبق هر برنامه روزانه حداقل یک سالاد مصرف کنید.

سبزیجات را به عنوان 30 تا 60 درصد رژیم غذایی خود تحت برنامه های مختلف مصرف کنید.

میوه ها را به عنوان 10 تا 40 درصد رژیم غذایی خود تحت برنامه های مختلف مصرف کنید.

حبوبات و حبوبات را به عنوان 10 تا 40 درصد از رژیم غذایی خود در برنامه های مختلف مصرف کنید.

آجیل، دانه ها و آووکادو را به عنوان 10 تا 40 درصد از رژیم غذایی خود، تحت برنامه های مختلف مصرف کنید.

حداکثر 20 درصد از رژیم غذایی خود را از غلات کامل و سیب زمینی تحت برنامه های مختلف مصرف کنید.

گوشت، لبنیات، تخم مرغ و غذاهای دریایی را به عنوان کمتر از 10 درصد از رژیم غذایی خود تحت برنامه های مختلف مصرف کنید.

کمتر از 10 درصد از رژیم غذایی خود را به صورت تمپه و توفو تحت برنامه های مختلف مصرف کنید.

غذاهای فرآوری شده و شیرینی ها توصیه می شود.

بهترین و سریع ترین رژیم غذایی برای سم زادایی و کاهش وزن 20 روز است. این رژیم عذایی شما را از شر غذاهای ناسالم رها می کند و رژیم غذایی شما مملو از غذاهای سالم می شود. در ابتدا ممکن است احساس ضعف و خستگی کنید که دلیل آن کمبود شکر است اما به آن غلبه کنید و رژیم خود را قطع نکنید به مرور زمان بدن شما به این تغییرات عادت می کند و قند غذاهای طبیعی برای شما کافی خواهد بود.

نکاتی برای کاهش وزن و لاغری:

1- وعده های غذایی خود را به تعداد بیشتری تقسیم کنید و میزان هر وعده را کاهش دهید.

2- قبل از هر وعده ی غذایی آب بنوشید تا کالری کمتری دریافت کنید.

3- خوب جوبدن غذا به هضم آن کمک می کند و باعث می شود کالری کمتری جذب کنید.

4- نوشیدنی های قندی را کاملا حذف کنید.

5- قبل از 8 شام بخورید.

برنامه شش هفته ای پرش شروع. طبق گفته فورمن، با برنامه شش هفته ای پرش، انعطاف پذیرتر، اما هنوز نسبتاً سختگیرانه، یک فرد متوسط ​​حدود 20 پوند از دست خواهد داد.

برای هر دو برنامه کاهش وزن 20 روزه و شش هفته ای، همه سبزیجات خام، سبزیجات پخته شده و سایر سبزیجات غنی از مواد مغذی، لوبیا، حبوبات، جوانه لوبیا، توفو و میوه های تازه مورد نظرتان (یا بیشتر) را می خورید. هدف شما مصرف 1 پوند سبزیجات خام است. 1 پوند سبزیجات پخته شده مانند بادمجان، قارچ، پیاز، هویج، گوجه فرنگی و گل کلم؛ 1 فنجان لوبیا، حبوبات، جوانه لوبیا و توفو؛ و روزانه حداقل چهار میوه تازه

شما مقادیر محدودی سبزیجات پخته و نشاسته ای و غلات کامل و همچنین آجیل و دانه های خام، آووکادو، میوه های خشک و دانه های کتان آسیاب شده مصرف می کنید. غذاهای ممنوعه شامل لبنیات، گوشت و فرآورده های حیوانی، میان وعده های بین وعده های غذایی، آب میوه، روغن ها و نمک اضافه شده است.

طرح در حال انجام “بخورید تا زندگی کنید”. طرح کلی بلندمدت “Eat to Live” انعطاف پذیرتر است، اما فلسفه آن یکسان است. رژیم غذایی دارای هرم غذایی خاص خود است – بر خلاف نسخه وزارت کشاورزی ایالات متحده، محصولات لبنی برش را انجام نمی دهند.

رژیم غذایی تغذیه ای تاکید کمتری بر غلات دارد، که شامل غلات هستند، اما محدود هستند، و بیشتر بر سبزیجات. لوبیا به عنوان منبع پروتئین برجسته تر است، در حالی که گوشت به دو وعده یا کمتر در هفته محدود می شود. آجیل، دانه ها و آووکادو به دلیل فواید قلبی، گروه غذایی خاص خود را در هرم تغذیه دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا