سلامتی

6 نکته برای شروع سبک زندگی سالم

1- سیگار نکشید

سیگار کشیدن و داشتن یک سبک زندگی سالم واقعاً مطابقت ندارند. چرا؟ زیرا سیگار بزرگترین خطری است که خود تحمیلی برای سلامتی شما ایجاد می کند.

شما در معرض خطر مشکلات تنفسی، بیماری عروق کرونر قلب، سرطان هستید و اگر در خانه سیگار می‌کشید، فرزندانتان بیشتر از کودکانی که والدینشان سیگار نمی‌کشند، دچار عفونت‌های سینه، گوش، بینی و گلو می‌شوند.

اگر سیگار نمی کشید، حتی شروع نکنید، زیرا ترک کردن آن بسیار سخت است. اگر ترک سیگار راه حل شما برای سال 2022 است، به دنبال کمک باشید.

2- استراحت کافی داشته باشید

خواب کلید سلامت و تندرستی است.

در هنگام خواب، بدن ما در حال بازیابی از روز، ترمیم سلول ها، بازیابی انرژی، آزادسازی پروتئین ها و هورمون هایی مانند کورتیزول، ملاتونین، DHEA و GH (هورمون رشد) است.

روزانه چند ساعت باید بخوابیم؟

این بستگی به گروه سنی، سلامت کلی، فعالیت های روزانه و الگوهای خواب شما دارد. دستورالعمل های بنیاد ملی خواب بین 7 تا 9 ساعت خواب در شب را برای بزرگسالان توصیه می کند.

وقتی این وبلاگ را ایجاد کردم، ساعت 2 به رختخواب می رفتم و ساعت 8 بیدار می شدم. این الگوی خواب من برای بیش از 1.5 سال بود.

من هنوز برای خوابیدن قبل از نیمه شب مشکل دارم. بنابراین، در اول ژانویه، حتی در تعطیلات آخر هفته، ساعت خواب را روی تلفنم از ساعت 23:30 تا 7:30 تنظیم کردم.

3- مدیتیشن

من می دانم که این یکی از آن نکات برای یک سبک زندگی سالم است که برای بسیاری از افراد جذاب نیست.

یا به این دلیل که آنها آن را ناموفق امتحان کرده اند یا فکر می کنند که مدیتیشن برای آنها مناسب نیست.

اما مراقبه تمرکز، پردازش اطلاعات و تصمیم گیری را بهبود می بخشد. خودآگاهی، پذیرش خود و شادی را افزایش می‌دهد، استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد، برای سلامت قلب و عروق و ایمنی فرد مفید است و شما را در برابر درد قوی‌تر می‌کند.

اگر می خواهید مدیتیشن را شروع کنید، توصیه من این است که دوره مدیتیشن را بگذرانید. در غیر این صورت، ممکن است به خواب بروید، برایتان مشکل باشد یا احساس کنید که وقت خود را تلف می کنید.

زمانی که به مدت پنج ماه در آسیا سفر کردم به یک اقامتگاه ویپاسانا در هند رفتم و از آن زمان، مدیتیشن بخشی از سبک زندگی جامع و عادات روزانه من شد.

4- تعادل کار و زندگی داشته باشید

دستیابی به تعادل بین کار و زندگی خانوادگی می تواند برای اکثر بزرگسالان شاغل یک چالش باشد.

اگر دائماً کار می کنید، ممکن است نتوانید به همسر، فرزندان یا دوستان خود زمان لازم را بدهید. عدم تعادل بین کار و زندگی می تواند منجر به خستگی، خستگی، استرس و در نتیجه افزایش خطرات مختلف سلامتی شود.

اما چند قدم وجود دارد که می توانید برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی خانوادگی انجام دهید، مانند تنظیم ساعات کاری و پایبندی به آن، پاسخ ندادن به ایمیل های کاری زمانی که سر کار نیستید، وقت گذاشتن برای تعطیلات و غیره.

باید اعتراف کنم که با آن دست و پنجه نرم می کنم. چیزی که برای من وجود دارد این است که بسیاری از اوقات احساس نمی کنم دارم کار می کنم. بنابراین، ادامه می‌دهم و ادامه می‌دهم… چشم‌هایم قرمز می‌شوند، کمر و مچ دستم شروع به درد می‌کند و سپس متوقف می‌شوم. ولی سعی کردم زیاد کار نکنم…

ما نباید سلامتی، رفاه و روابط خود را به خاطر کار به خطر بیاندازیم.

5- با خانواده و دوستان معاشرت کنید

همانطور که توسط آن پیرس بیان شده است، “تلاش برای معاشرت با دوستان و خانواده نه تنها می تواند شما را شادتر کند، بلکه فواید سلامتی زیادی نیز دارد. ذهن و بدن به خوبی به تعاملات اجتماعی مثبت پاسخ می دهند، در حالی که انزوا می تواند عوارض گسترده ای به همراه داشته باشد. لذت بردن از خود با دیگران مانند یک دارو با تمام عوارض جانبی مثبت است!»

می دانم که اگر در یک شهر بزرگ زندگی می کنید و/یا برنامه کاری شلوغی دارید، دور هم جمع شدن با خانواده و دوستان ممکن است سخت باشد. همه گیری فقط آن را بدتر کرده است. اما این یک جنبه مهم از زندگی ما است و باید در اولویت قرار گیرد.

به جای ارسال پیامک، تماس ویدیویی برقرار کنید، برای شام بیرون بروید یا نمایشی ببینید، اگر فرصت دارید، برنامه های تلویزیونی، سریال ها و فیلم ها را با هم تماشا کنید. همه اینها می تواند مقداری لذت به شما بدهد و احساس خیلی بهتری در شما ایجاد کند.

6- کارهایی را که دوست دارید بیشتر انجام دهید

زندگی ای که در آن فقط کار می کنیم، به خانه می رویم و کارهای انجام می دهیم چقدر می تواند خسته کننده باشد؟

وقت گذاشتن برای چیزی که دوست دارید – به غیر از کار – برای خوشبختی و رفاه ما بسیار مهم است.

انجام کاری که در خارج از محل کار از آن لذت می برید می تواند برای سلامت روان شما مفید باشد، چه تماشای تلویزیون، خواندن کتاب، نوشتن، انجام کارهای خیریه، نقاشی، آشپزی، نواختن ساز و غیره.

به هر حال، داشتن یک سبک زندگی سالم به معنای انجام کارهایی است که باعث خوشحالی و احساس خوب می شود.

من دوست دارم سفر کنم، ماجراجویی های جدید را دنبال کنم و چیزهای جدید یاد بگیرم. در مورد شما چطور؟

این تنها ده نکته برای شروع یک سبک زندگی سالم است. کدام یک را می توانید به راحتی حل کنید؟ در زیر نظر بدهید

به یاد داشته باشید که وقتی یک سبک زندگی سالم را در پیش می گیرید، الگوی سایر افراد خانواده، به ویژه کودکان نیز خواهید بود.

به سلامتی و سالی سالم تر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا